Direktlänk till inlägg 11 september 2009

6 och 8 år sen

Av Malin - 11 september 2009 22:44

Idag var det sex år sen Anna Lindh dog av knivattacken från Mijailo Mijailovic när hon var på NK i Stockholm. Jag visste inte ens vem hon var innan hon blev mördad,eftersom jag är ointresserad av politik, men blev chockad när man fick höra det. Fick reda på det strax innan dåvarande statsministern Göran Persson höll ett akut pressmeddelande om det. Sen när jag kom till skolan så sa min lärare på första lektionen till dem som inte visste det att Anna Lindh dog på morgonen. Och några dagar senare så sa vi nej till att ha Euro som valuta. Det är ett av dem få politiska minnen som jag har fått hittills.

 

 

Och idag är det åtta år sen terrorattacken i USA då två plan kraschade in i World Trade Center i New York och ett i Pentagon. Tittar just nu på Flight 93 som handlar om det plan som aldrig kraschade in i kaparnas måltavla. De flesta tror att de tänkte krascha in i Vita Huset. Men istället för Vita Huset så kraschade den på ett fält i Shanksville i Pennsylvania. Jag tänker på det ibland vid vissa tillfällen och är fortfarande väldigt chockad över att det skedde. Man trodde liksom inte att det skulle hända. 

 

 

 

Men slut på sorget nu. 

 

 

 

Hela den här veckan så har jag varit väldigt trött. Har nästan hållit på att somna på bussen och tåget hela tiden,oavsett om jag är på väg till skolan eller hem från skolan. Ska passa på att sova i helgen nu. Sen i onsdags så har jag blivit förkyld. Men bestämde mig för att träna med damlaget i onsdags så att jag hade tränat två gånger denna vecka,ena gången med tjejerna och en gång med damerna. Sen kunde jag strunta i träningen igår så att jag inte skulle bli sämre inför målvaktsträningen som var idag. Dessutom så deltog jag i gympan igår och vi höll på att prova på hur hög våran puls var före och efter gympan. Vi sprang då en hel del och flåsade mycket när vi var klara. Jag bara kände direkt att jag inte kunde träna med tjejerna.

 

 

Idag så har jag haft skolfotografering, och målvaktsträning. För andra gången så har jag inte hamnat på kanten av raden. Hamnade näst ytterst som förra gången jag inte hamnade på kanten. Men den gick nog bra. 

 

 

Efter skolan så hann jag inte ta det lugnt så länge. Vid halv sex så skulle jag på målvaktsträningen. Den gick rätt så bra för mig. Sen har jag inte gjort så mycket. 

 

 

Nu ska jag sova!

 

Kram från Malin     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 februari 2014 20:58

Har nu varit lite off. Har varit mycket med jobb och annat.    Ligger nu i sängen. Rätt matt efter jobbet. Men det var en rolig arbetsdag. Man hann med mycket under dagen och när man för en gång skull mådde okej så blir man bara glad över att ha ...

Av Malin - 2 januari 2014 23:53

Nytt år,nya möjligheter brukar man typ säga...   2013 var ett riktigt skitår för mig. Nästan det enda positiva var att jag fick ett deltidsjobb på Arlanda. Sen har man bara famlat i mörker efter ett ljussken. Den har synts vid några tillfällen, m...

Av Malin - 17 maj 2013 00:24

Ja ni läste rätt. Efter nästan ett år med innehåll av arbetslöshet, kortare kompetensutbildning och praktikplatser så har jag äntligen fått ett deltidsjobb med lön. Detta är då på Max på Arlanda. Kortare utbildning om en vecka,sen får jag förhoppning...

Av Malin - 4 april 2013 21:37

I tisdags fyllde jag 20 år. Men det riktiga partajet varade under måndagen på ett så kallat öppet hus. Pappa fyllde 50 i lördags så därför hade vi lite extra firande. På hans födelsedag visste han inte alls vad vi hade planerat. Vi lät allt vara...

Av Malin - 3 februari 2013 19:56

Ja nu har februari kommit... Mycket händer på en månad. Fick praktikplats på ett av Uppsalas 4 Stadiumbutiker. Börjar min fyra veckors praktik där i slutet av februari.    Efter nyår bestämde jag mig för att byta klubbadress i jakt på få speltid,...

Ovido - Quiz & Flashcards