Alla inlägg under november 2009

Av Malin - 22 november 2009 21:33

Oftast vill man inte att helgen ska ta slut. För mig så var denna helg underbar. Jag kunde sova till 10 på morgonen och vara väl utvilad till matcherna. Först åkte man till Kungsängen med A-flick och vann den matchen,det gick väldigt bra för mig,men önskade att våran andra målvakt också kunde spela,men hon var tyvärr sjuk:(  Sen åkte jag hem en stund. Vilade och åt middag innan det var dags för match igen,fast den här gången var det hemmamatch i Alsikehallen. A-laget skulle idag ta emot Lidingölaget och den matchen vann vi också. Fick sitta på bänken hela matchen men fick gå in och försöka rädda en straff som olyckligtvis hamnade i mål. Jag försökte i alla fall.



Idag var jag hemma och sov till 10 på morgonen. Jag gick upp och så degade jag hela dagen. Men kvart i sex på kvällen så skulle jag vara i Alsikehallen igen för att spela med U-laget. Idag mötte vi Films (som är från Österbybruk tror jag...?). Där gick det väldigt bra för mig också. Vi vann matchen.

Nu sitter jag här och har lite ont i höften/ryggen på högra sidan. Antar att jag fortfarande är stel efter min förkylningsperiod då jag hade en hemsk hosta. Men jag håller på att bli mjuk i kroppen igen i alla fall.

 

 

Om två veckor åker jag med familjen och hälsar på min söta syster. Längtar tills dess=D Imorgon börjar skolan igen som vanligt och på tisdag blir det både skola och match i Märsta (hur ska man palla med det om man har stått i charken hela dagen???). Det blir lite tajt med att jag ska hinna hem och vila plus att jag måste äta middag innan vi måste åka, men får försöka sova på vägen till Märsta...:S 

 

 

Kram från Malin som älskade den här helgen så länge den varadeXD  

Av Malin - 15 november 2009 16:34

Kära vänner,fredag den trettonde som var i fredags var inte så oturlig av sig. Jag försov mig inte,vaknade superpigg men sen blev seg,kom i tid till skolan,och nästan inget var oturligt. Jag kunde till och med gå på en handbollsmatch i Vikingahallen för att heja på en av mina tränare i damlaget när han spelade mot Skånela (han spelade i motståndarlaget Djurgården). Jag är inte född för att vara en som diggar alla dessa stockholmslag så jag blev förvånad över mig själv att jag höll mer på Djurgården än på Skånela. Jag höll lite på Skånela för att inte såra den fd Vassundaspelaren Aris som spelar i Skånela just nu bara för säsongen. Djurgården vann och allt var bra.  Jag hade ont i huvudet som jag ofta har på matcher osv. Värsta syrebrist man får när man tittar på matcher...

 

 

 

Annars så har helgen varit seg. Igår sov jag till strax över 10. Pappa kom hem från Långhundra med hundarna. Mamma och brorsan var redan i Alsikehallen för mamma skulle sälja dem nya häftiga supporterprylarnaXD Jag följde sen med pappa till hallen och så kollade vi på Davids match. De förlorade. Sen åkte vi hem en stund och åt en sen lunch. Sen åkte vi tillbaka till hallen och kollade på herrarna som förlorade sin match igen...! De måste börja vinna nu! Vi åkte hem och lämnade saker innan vi åkte till Blå Wingen i Långhundra för att titta på KnivstaRevyn med mormor,morfar,morbror och moster. Det var rätt roliga skämt de kom på om Knivsta. De hade en scen där Knivstas fotbollsklubb var inräknat och komikerna var utklädda till fotbollspelare i Knivsta IK:s matchtröjor. Blev extra glad när man såg att en av dem hade mitt fd tröjnummer på min utespelartröja (var annars målvakt) när jag spelade fotboll för några år sen.

 

 

Idag så gick vi upp tidigt för att samlingen inför matchen borta i Spånga var kl 8. Jag gick upp halv sju och var seg som en kola. Spelade inget alls under matchen,och vi spelade oavgjort.

 

 

Imorgon är det skolan som vanligt och eventuellt dubbelträning.

 

 

 

/ Kram från Malin

Ovido - Quiz & Flashcards