Alla inlägg under mars 2010

Av Malin - 19 mars 2010 16:19

Fredag,och jag är ledig!!! Alla mina lektioner blev inställda idag så idag försökte jag sova men det gick inte så braXD  Sov bara 8 timmar.

 

Gick upp,hjälpte mamma i tvättstugan. Kollade klart på "Rännstensungar" som jag påbörjade igår. Städade badrummet och senare gick jag ut och tog bort en del is som var som en iskana framför förstukvisten. Snön håller på att smälta för fullt nu och isen höll på att släppa så idag var det en bra dag att försöka ta bort det och det gick bra. Har lite ont i ryggen efter det. Mamma är förkyld sen förra veckan och har varit hes ända sen i söndags.

 

I söndags var jag först och spelade DM i Enköping. Sen åkte jag till Grillby för att spela med damerna mot Nordia. Vi vann den matchen och då blev det klart att vi troligen går upp till div. 2 nästa säsong!!! Superkul!

 

Imorgon är det sista damseniormatchen. Klubben har uppmuntrat medlemmarna i klubben att komma och heja fram oss. Hoppas att det iaf kommer någon.

 

På söndag är det sista U-lagsmatchen mot Berga. Supertaggad inför hela helgen!!!

 

 

Kram från Brallan!

Av Malin - 9 mars 2010 17:19

 

Idag har det nästan varit en dryg dag. Först hade vi Engelska och Matte på morgonen,dem som har valt inriktningen Bageri fick sluta sen,eftersom dem hade varit på Datorkunskapen igår och idag skulle vi som valt Färskvaror och Butik-inriktningen ha datorkunskapen som var idag,som dessutom var typ två timmar extra lång. Men emellanåt hade vi lunch och håltimme pga att en elklass skulle ha datakunskap emellan. Så vi hade långlunch som var drygt två timmar. Man gick och undrade över vad man skulle göra i två timmar. Men när vi satt i en av korridorerna så började brandlarmet tjuta i öronen. Så vi fick gå ut. Brandbilar kom,så man insåg att det var på riktigt. En byggnad i området brann tydligen. Men man kände aldrig röklukt så det var väl bara en liten brand. Sen satt vi och hade datorkunskap i två timmar till.

 

 

I torsdags vrickade jag foten. Det gjorde lite ont så för säkerhetes skull så lindade vi den tio minuter och knöt sen skon hårt. Och i lördags så skulle jag spela två matcher med damerna. Bägge mot Rimbo. Första var med seniorerna,jag satt som reserv hela matchen men med ett litet försök att rädda en straff.

Sen var det med U-laget. Linda kunde inte vara med på matchen så det var tänkt att jag skulle vara ensam målvakt. På uppvärmningen så snubblade jag på en boll som kom bakifrån,och vrickade jag foten IGEN!!!!! Jag fick j*vligt ont och kunde inte spela. Min tränare ställde in två utespelare i målet som fick stå varsin halvlek. Efter halvlek kunde jag börja gå på foten igen. Den är på bättringsvägen,ska försöka fixa skydd så fort som möjligt. Tills dess får det bli tejpning troligtvis. Har match imorgon mot Spånga. Matchen är viktig och är orolig om foten håller. Har en match på lördag som spelas på Åland. Jag håller dessutom på att få en riktig grovhosta och halsont. Hostan började igår.

 

 

Igår var jag med Sara och Rebecka på stan,istället för träna pga foten. Jag köpte en jättefin tröja som är som en tunika bland annat.

 

Kram från Brallan

Ovido - Quiz & Flashcards