Alla inlägg den 24 september 2009

Av Malin - 24 september 2009 14:37

Idag så har våra lärare studiedagar så vi är lediga både idag och imorgon. Hurra!

Jag har till och med en extra dag som var igår,då jag fortfarande hade ont i huvudet och var lite hängig så mamma fick sjukanmäla mig. I tisdags så fick jag åka hem tidigare av samma anledning. Jag hade varit hos skolsystern och fått en värktablett när jag kom till skolan,men den hjälpte inte,och så mådde jag lite illa,så jag gick bara två lektioner och sen fixade frånvaro,så att jag kunde åka hem mitt på dagen.

 

När jag väl kom hem så upptäckte jag att hundarna var utanför huset,och trodde att brorsan hade glömt att stänga in dem när han cykklade iväg till skolan,och var den sista som lämnade huset. Men sen när jag kom in i det olåsta (!) huset så sitter pappa i köksoffan! Jag visste inte detta innan men han brukar tydligen vara hemma vid lunch ibland och släppa ut hundarna en snabbis. Så där satt han och åt lunch.

 

Så igår var jag hemma och längtade ihjäl mig efter klassen,speciellt Kajsa och Sara som jag umgås mest med. Jag plockade lite här och där också och hjälpte pappa med tvättstugan. Igår fick jag också mina skolfoton. Väldigt tidigt dem kom i år,fotades för ca 2 veckor sen... Strunt samma,men jag blev i alla fall nöjd med fotona.

 

Nästa vecka fyller Karro år,undrar vad man ska ge henne i present? Det måste i alla fall vara något litet,med tanke på att vi ska posta presenterna till henne. Kanske lite svenskt godis?????

 

 

Nu ska jag försöka städa lite mer och lämna datorn åt David som nyss kommit hem från skolan.

 

 

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards