Alla inlägg under augusti 2010

Av Malin - 10 augusti 2010 23:18

Insåg just att det är inte långt kvar tills skolan börjar. Det har jag ju tänkt på länge, men från att det har varit tre veckor kvar så är det helt plötsligt 10 dagar kvar!

 

Helgen efter hemkomsten ifrån Taizé åkte jag,mamma,syrran och två kusiner till Ullared! Vi hyrde en stuga i Kungsbacka. Stugorna som låg närmare Ullared än där vi bodde var såklart uthyrda! Vi åkte rätt tidigt ifrån Knivsta och kom fram vid 11 till Ullared. Vi tog en matrast vid en mack vid Gränna emellanåt,då det fortfarande var SVINKALLT ute! Man ville verkligen äta klart allt fort,gå på toaletterna och sen dra iväg i den varma bilen. 

 

Väl framme vid Ullared så bestämde vi för att bara checka in vad de har att erbjuda och planera lite över vad man ska köpa dagen efter. Syrran och jag hittade äntligen spelet Alias som vi har pratat om så länge att det är roligt och att vi måste köpa det. Vi köpte även ett spel som hette Life. Askul var det,men det var svårt att fatta i början hur man gjorde. Trots att vi bara skulle köpa det vi nästan behövde under kvällen,blev det ändå rätt mycket saker i våra kassar. Sen åkte vi till Kungsbacka för att leta reda på stugan vi skulle bo i. Den fanns bakom Kungsbackas fina sportfält. När vi väl fick nycklarna och bosatte oss,tog vi en tupplur eftersom vi hade hållit igång nästan hela bilresan,allt för att mamma skulle hålla sig vaken framför ratten. Ingen av oss andra hade inget körkort så hon fick köra hela vägen. Försökte själv sova en stund men det var rätt meningslöst när syrran och kusinen skrattade högt bredvid mig.  

 

Dagen efter var vi lite längre på Ullared och köpte det vi skulle. Hittade collegie-block till solarbete som var rätt billiga. Köpte 6 st för 90 spänn! Om jag hade köpt 6 såna på Akademibokhandeln så hade det säker kostat nära 200 spänn.Dessutom var blocken jag köpte väldigt snygga,så jag var nöjd.När vi kom till parkeringshuset med allt så var vagnen alldeles full av kassar och en hundsäng.

 

Utvärderingen av Ullared består av dessa ord: Lovely och excellent<3<3<3

 

Annars har livet rullat på. Har äntligen sett de två första filmerna av Twilight. Imorgon ska jag på bio med mina två kusiner som hängde med till Ullared,som ett slags tack för att jag tog hand om deras katt i tre dagar förra veckan medan de var i Rättvik.

 

Kram från Mawlish!

Ovido - Quiz & Flashcards