Alla inlägg under juni 2010

Av Malin - 23 juni 2010 23:02

 Ja,bokstavligt talat så brände jag mig igår på tv-inspelningen av Postkodskampen på Fyrishov igår. Solen sken och mamma hade glömt solkrämen hemma. Solen stekte på och man fick se både Johan Petersson (från serien Dr Mugg bla) och Patrik Sjöberg såklart. Inspelningen var såå dryg hela dagen. De var så sega hela tiden med att fixa allt. Man hann se två grenar på 5 ½ timme inkl. paus! Men kul var det.


När man kom hem så var man rätt röd på både axlar och halva sidan av låren (!). Syrran hjälpte till att smörja in mig med kylbalsam. Än svider det. Kommer aldrig glömma det svidande som var när jag skulle ta på mig en sport-bh idag när jag skulle träna idag. Det blir ju väldigt fint när det röda har försvunnit och den solbruna färgen uppstår. Halva låren är bruna medan den andra halvan är fortfarande knallvit...Och det är bara högra axeln som är bränd så det blir också väldigt snyggt...


Syrran kom hem i måndags. Nu är hennes volontärår slut. Nu blir det iaf lite trångt i bilen igen,nu när det ibland blir 5 personer i bilen och inte 4.


I helgen hade jag Eken Cup i Gubbängen. Det gick väl sådär för mig totalt. Det märks att man inte är så van vid de gamla målvaktsparaderna. 


Kronprinsessan Victoria och Daniel är iaf nu man och hustru. Jag kollade inte på vigseln eftersom jag var i Gubbängen och hade Eken då. Men det var tydligen väldigt lyckat. Var dock inte så förtjust i Victorias krona. Den såg säkert jättefin ut på nära håll,men från tv:n och i tidningen så ser den lite pappersaktig ut eller som en översmyckad krona. Men annars var hon fin.


Imorgon ska jag och mamma eventuellt köpa plantor till utsidan och sen handla på våran nya favoritaffär för "storhandling" : Nya City Gross-butiken i Uppsala.


Godnatt! 

Av Malin - 18 juni 2010 17:41

Datorn har varit rätt dum på sistone. Förut har jag lyckats "smöra lite" för hårddisken för att den ska starta när jag vill. Men numera så vill inte skärmen starta så att vi fixade en ny hårddisk. Den gamla hårddisken hade dessutom formaterats om så att allt som var sparat på datorn var borta...Men när mamma installerade den nya hårddisken så ville inte den starta heller...Men då helt plötsligt,startade den gamla hårddisken när mamma testade den igen! Den vill visst leva sitt eget lilla liv.

 

Sommarlovet började förra veckan,så nu är det lite avslappning men också någon runda på elljusspåret på kvällarna någon gång i veckan. Har även träning med laget på onsdagar hela juni. I helgen har vi dessutom Eken Cup.

 

Imorse åkte mamma till England igen,men den här gången tog hon med sig mormor och morfar också. De kommer hem på måndag igen,men då är syrran med dem. Hennes volontärår är slut,så nu ska hon hem till Sverige igen:P

 

I tisdags var jag på Grönan med Rebecka,Lowisa,Linnéa och Kajsa. Vi var där nästan hela tiden dem hade öppet. Vi gick igenom entrén ungefär en kvart efter att de hade öppnat. Sen gick vi därifrån ca kl 20, två timmar före stängning.Vi började tröttna,med tanke på att vi hade varit där i typ 8 timmar. Men kul hade vi. Det blev en massa turer med radiobilarna och popexpressen. Tyvärr vågade jag inte på mig de där berg-och-dalbanorna. Har aldrig varit en riktig polare med dem,och kommer nog aldrig att vara det,hahaXD Jag lyckades gå med på att åka lilla fritt fall (okej,jag erkänner: jag är höjdrädd!!!) och åker nog den inte så mycket mer. Jag tycker inte ens om det där "skumpet" man får i magen,det kanske är därför jag inte gillar berg-och-dalbarnorna,och inte bara på grund av höjdrädslan.  Kom hem vid elva och var rätt trött,inte undra på...

 

 

Snart ska jag till morbror som fyller år. Idag har det åskat två gånger. Det har bara kommit en eller två blixtar per gång och så kom det ett enormt muller efter det. Huset vibrerade verkligen. Till och med jag blev rädd...

 

 

Kram från Mallanbrallan! 

Ovido - Quiz & Flashcards