Alla inlägg under januari 2009

Av Malin - 18 januari 2009 19:43

Just den här helgen så tycker jag att den har varit snabb. Igår sov jag till klockan tio på förmiddagen och vilade sedan upp mig till dam-seniorernas match som jag skulle delta i. Då mötte vi Södra Trögd/Enköping och mot dem spelade vi rätt bra mot sist.Jag stod hela den matchen eftersom vi inte hade någon annan målvakt där då (i seniorerna så brukar jag vara reservmålvakt alltid). Vi vann den matchen,och så fort jag kom in i omklädningsrummet så snackade vi först och sen bytte jag till en ren t-shirt och satte på mig mina mjukisbyxor och gick sedan ut till mamma på läktaren och åt lunch,för senare på kvällen så skulle jag spela med A-flickorna mot Vallentuna. Den matchen var jag lite taggare än vad jag var med damerna av nån konstig anledning.Man borde lixom vara mest taggad första matchen än andra. Men där spelade jag bra och vi vann med 19-12. Domarna var rätt bra och hårda. Sen kom jag hem vid halv tio och tittade på Wallander - Bröderna som visades på TV4 Plus. Efter den så orkade jag inte packa om duschväskan för morgondagen så jag gick och la mig direkt och ställde klockan på väckning.

Idag blev jag väckt av mamma och upptäckte att det var en timme kvar till samlingen för U-lagets match. Jävla alarm som inte kunde ringa! Så jag rusade upp och åt frukost osv. Vi var klara 45 minuter senare,måste vara rekord för mig att göra mig klar. Sen bar det av till Österbybruk för att spela mot Films. Första halvlek var ett fiasko.Inget funkade överhuvudtaget och vi låg under med 6 mål i halvlek. I andra halvlek så spelade vi mycket bättre.Vi kom upp i vårat vanliga tempo och bjöd Films på mycket motstånd.Men deras försprång från första halvlek var för stor,och vi lyckades aldrig komma ikapp.Vi förlorade med 19-15. Benhinnorna värkte efter matchen,tur att vi hade våran andra målvakt med oss,som stod i andra halvlek, och som gjorde en väldigt bra insats. 


Sen åkte jag först till Uppsala för att mamma skulle skjutsa hem två tjejer.Sen åkte vi hem.Efter en stund så åkte pappa och jag till affären och handlade. Nu sitter jag här och vilar ut efter matchen. Varför måste helgen vara slut nu? Jag vill inte ha skola imorgon!!!!

Nu måste jag få njuta av de sista timmarna av den här helgen.

Kramar och pussar från Malin

Av Malin - 5 januari 2009 17:22

Ja,här kommer min lilla uppdatering om Kopparcupen i Falun.

Första dagen gick mest åt att resa dit.Jag var inte så trött men sov ändå ganska mycket på bussen,jag hade ju match senare på dagen så det var lika bra att få sig en liten tupplur.

När vi kom fram till Lugnets idrottsanläggning så gick vi först till Lugnets Gymnasium med våra väskor för att packa upp våra sovgrejer. Sen gick vi till hallen och tittade på matcher.Sen samlades vi för uppvärmning. Sen skulle vi möta Kvik sport som kom från Göteborg.Den andra målvakten i vårt lag var förkyld så jag fick stå den matchen.Vi var väldigt laddade och det märktes för vi vann den matchen med 13-7. Sen laddade vi om ordentligt med en rejäl middag, för vi skulle ha match dagen efter vid sjutiden på morgonen så det var bäst att ha laddat om batterierna ordentligt innan.

Första kvällen gick vi och la oss tidigt. Precis när vi håller på att somna så hade jag glömt stänga av mobilen så den ringde precis då.Tjejerna var inte så glada efteråt,jag vet inte vem som ringde då.VEM VAR DET?!

Vi vaknade ganska pigga men det var kallt i rummet så det var inte så många som ville kliva upp.Sen åt vi den frukost som laget hade köpt in själva.Frukosten i matsalen öppnade inte förrän vid halv sju.Vem vill äta frukost i matsalen,40 minuter före matchens start? Så vi köpte egen frukost som vi kunde äta när vi vaknade.

Sen skulle vi möta Tillberga IK.Vi misstänkte att det skulle bli en jämn och tuff match men vi vann ändå med 18-6. Sen fick vi vänta tio timmar minst på att våran nästa match,den sista gruppspelsmatchen skulle börja. Den var mot Barkens och den vann vi med 20-5. Men det var redan klart att vi kommit till A-slutspel innan den matchen.Vi hade så bra målskillnad och sånt. Men vi vann iaf våran grupp.

Igår spelade i slutspelet.Första matchen var mot Grums i kvartsfinalen. Den spelade vi väldigt bra,nästan hela tiden så stod det lika för båda lagen.Men de sista två minuterna fick de först ett linjemål och sen blev det två snabba kontringsmål som jag inte kunde ta. Vi förlorade med 9-6.Men jag räddade iaf åtminstone ett kontringsskott och en straff från deras vänsternia.Så det är jag glad över. Men ändå så kom tårarna för att man inte fick vinna som vi ville. Jag tänkte på den hela dagen igår och det tog att komma över den tills sista Vassunda matchen spelades (P-93:s B-final mot Kungsängen). Då slutade jag tänka på den och tänkte mest på att komma på bussen till Knivsta. Under bussresan hem så satt jag mest med kompisen Maja och nynnade på låtar från hennes lilla ipod. Sen skulle hon av i Uppsala med några andra uppsalatjejer (Vassunda har slagit ihop med Uppsala IF i flickor 93 och 94 och hon var en av uppsalatjejerna). Så sista 20 minuterna fick jag ägna mig åt att småsnacka med tränarna.

Sen kom jag hem vid niotiden. Pappa hämtade mig vid busstationen och där hade brorsan redan kommit hem från cupen (han åkte i bussen som inte stannade i Uppsala och därför åkte hans buss förbi oss i Uppsala). Sen så tog jag det mest lugnt.

Nu sitter jag och har varit rastlös nästan hela dagen.Sov till tio idag så det var iaf en liten sovmorgon idag. Nu ska jag titta på herrmatchen mellan Sverige och Egypten.

Kramar och pussar från Malin

Av Malin - 4 januari 2009 21:21

För ca 15 minuter sen så kom jag hem igen från Kopparcupen i Falun. Jag har lite ont i huvet så jag borde inte sitta vid datorn för länge så jag berättar allt om cupen imorgon. Bussresan hem gick förvånansvärt fort. Den tog ca 2 ½ timme.Sist tog den tre timmar minst. Nu ska jag ta det lugnt.

Kramar från Malin

Av Malin - 1 januari 2009 16:59

Kära vänner,detta är årets första inlägg.Nyårsafton firades som vanligt i alla år. En middag med mormor,morfar,morbror,moster och min familj. Sen så tittade vi på  "Grevinnan och betjänten"  och sen väntade vi på tolvslaget.Sen la jag mig vid ett-tiden.

Inatt sov hundarna i samma rum som oss.De prasslade lite då och då under natten så jag vaknade flera ggr. Irriterande men det får jag tåla.Imorse vaknade jag vid kl 9.Jag gick upp och åt frukost,sen tittade jag på SVT:s OS-krönika. Sen spelade jag Yatzy några ggr,tärningarna ville visst inte lyda mig idag. Jag förlorade varje gång.Sen tröttnade jag och ville vinna över pappa,syrran och brorsan på en omgång "Sjuan" (ett kortspel). Ingen vinst där heller men andra plats fick jag nöja mig med.

Nu sitter jag här och väntar på att mamma och pappa ska bli klara i tvättstugan så att jag kan packa inför Falun.Allt annat som inte är kläder har jag redan plockat fram. Funderar på att ta en riktig skön dusch.Älskar att känna mig fräsch inför resor. Jag åker vid halv sju på morgonen så jag hinner inte skriva nåt mer innan dess. Jag önskar er en trevlig och skön helg!




Kramar från handbollsmålisen! 

Ovido - Quiz & Flashcards