Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Februari

Av Malin - 3 februari 2013 19:56

Ja nu har februari kommit... Mycket händer på en månad. Fick praktikplats på ett av Uppsalas 4 Stadiumbutiker. Börjar min fyra veckors praktik där i slutet av februari. 


Efter nyår bestämde jag mig för att byta klubbadress i jakt på få speltid, och bytte då från Vassunda till Rosersberg utanför Märsta. Riktigt tufft beslut, men som alla sa till mig, jag måste tänka på mitt eget bästa. Tänka på min egen utveckling. Har nu spelat tre matcher med dem. Två vinster och en förlust. Senaste vinsten kom igår när vi mötte serieledande AIK. Har fått höra tidigare att Rosers är det enda laget som knyckt poäng mot AIK denna säsong. Förra mötet slutade oavgjort på hemmaplan. Igår åkte vi då till Råsta Park för att möta dem igen. Jag fick inte spela någonting förutom när jag försökte rädda en straff. Annars så var det lika bra att jag inte stod. Den andra målvakten var riktigt bra igår, och vi åkte dit för att plocka två poäng. Så Rosers hederliga regel angående att alla ska få spela ungefär lika mycket, bröts då tillfälligt för denna match. Det blev en väldigt jämn match och till slut var matchen äntligen över och vi fick de aldrig att leda över oss. Matchen slutade 32-31 till oss. Lyckliga som små barn i en lekpark jublade vi över att vi äntligen spräckte AIK:s nolla i antalet förluster i serien. 


Efter matchen åkte man hem,dock en segermåltid på Max i Infracity på vägen. Var hemma och vilade en stund,och sen for iväg på ännu mer firande. Jacqueline, Jennie och Johanna var i Uppsala,så då passade man på att ha fest med dem. Bubbelbadkar,bastu och massa prat och skratt. Oskar,Martin och Christine var också där. En säkring som gick sönder fick oss att kliva ur badkaret och bastun,byta om och sen festa vidare med dans mm. Allt var riktigt roligt. Kom hem strax före två. Helt slut,och slocknade ganska fort.


Idag har man gått runt i slappkläder hela dagen. Gått runt,tittat lite på olika väggar. Och lite skärmar...


Snart blir det lite mys med föräldrar och bror. 



Ciao!


Malin<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 februari 2014 20:58

Har nu varit lite off. Har varit mycket med jobb och annat.    Ligger nu i sängen. Rätt matt efter jobbet. Men det var en rolig arbetsdag. Man hann med mycket under dagen och när man för en gång skull mådde okej så blir man bara glad över att ha ...

Av Malin - 2 januari 2014 23:53

Nytt år,nya möjligheter brukar man typ säga...   2013 var ett riktigt skitår för mig. Nästan det enda positiva var att jag fick ett deltidsjobb på Arlanda. Sen har man bara famlat i mörker efter ett ljussken. Den har synts vid några tillfällen, m...

Av Malin - 17 maj 2013 00:24

Ja ni läste rätt. Efter nästan ett år med innehåll av arbetslöshet, kortare kompetensutbildning och praktikplatser så har jag äntligen fått ett deltidsjobb med lön. Detta är då på Max på Arlanda. Kortare utbildning om en vecka,sen får jag förhoppning...

Av Malin - 4 april 2013 21:37

I tisdags fyllde jag 20 år. Men det riktiga partajet varade under måndagen på ett så kallat öppet hus. Pappa fyllde 50 i lördags så därför hade vi lite extra firande. På hans födelsedag visste han inte alls vad vi hade planerat. Vi lät allt vara...

Av Malin - 27 december 2012 23:17

Året börjar lida mot sitt slut. Jag vet att jag inte har skrivit på ett tag. En del kan hända på tre månader. Jag har börjat en förberedande kurs inom arbetsförmedlingen som handlar om Försäljning och kundservice. Är singel sedan slutet på september....

Ovido - Quiz & Flashcards