Alla inlägg under januari 2014

Av Malin - 2 januari 2014 23:53

Nytt år,nya möjligheter brukar man typ säga...


2013 var ett riktigt skitår för mig. Nästan det enda positiva var att jag fick ett deltidsjobb på Arlanda. Sen har man bara famlat i mörker efter ett ljussken. Den har synts vid några tillfällen, men har inte lyckats ta mig ända fram så att jag är bara i ett ljus. Att jag helt enkelt bara hamnat i en skugga som längst. Svek min kropp,svek mig själv. Svek andra. Gjort mig till en stor kletig massa. 


Hela december har jag tänkt att jag måste fan ta och ändra mig,annars kan jag bara låsa in mig för evigt. Så nu ska jag börja träna mera, vara mindre lat. Äta mindre godis och fet mat. Satsa på beach 2014. Ha lite egna rutiner. Allt ska bli ändrat. Både psykiskt och fysiskt. Ska bli en ny Malin Molly Moejoe 


Och har även bytt namn på bloggen så att det blir lite mer som en nystart. Detta gör jag med tanke på min inaktivitet på denna blogg. 


Ärligt talat har det inte hänt så mycket stora grejer med mig under år 2013 sen jag skrev sist. Jag jobbade på en av Arlandas tre Maxrestauranger i drygt 4 månader innan jag blev tvungen att byta till en av de andra Maxrestaurangerna om jag skulle ha kvar min deltidanställning,annars skulle jag bli tvungen och ha timanställlning. Så jag tillträdde min nya arbetsplats i oktober på en annan Maxrestaurang på Arlanda. Och dessutom som skiftgående. 


I augusti hände en väldigt tråkig och jobbig sak som ledde till att jag blev psykiskt och fysiskt skadad. Den händelsen ledde till rättegång och jag fick rätten med mig. Jobbigaste biten är över,men den händelsen kommer påverka mig för resten av mitt liv angående mina krogkvällar. Det kommer aldrig vara över för mig. Kommer aldrig att kunna glömma. Kommer aldrig förlåta. 


I oktober var jag på Max Open i Bollnäs. En innebandyturnering där alla Maxrestauranger i hela Norden möter varandra. På kvällen var det lite fest med folket från restaurangerna på Arlanda på förläggningen vi bodde på under natten. Efter det åkte vi till ett dansställe där det bjöds på tacobuffé. Efteråt åkte vi förhyrda bussar till en krog som hade öppet bara för oss. En riktig Max-fest med prisutdelning osv. Krogen var fin och det var kul där,men skräcken över det som hände i augusti satte sina spår i huvudet på mig efter ett tag. Det var svårt att vara glad efter det. Det var en utmaning för mig. Tur att min kompis från en av restaurangerna i Uppsala var där också så att man kunde prata med nån om detta. Annars hade jag exploderat. 

 

Imorgon ska jag försöka ta mig till ett gym och fixa ett gymkort. Städa lite sen. Jobb i helgen. Hard work work!

 

 

Molly <3





Ovido - Quiz & Flashcards