Alla inlägg under april 2010

Av Malin - 29 april 2010 22:27

Från och med imorgon så är det vår! Valborgsmässoafton! Kungens födelsedag! Snön ska vara borta,vilket det i princip är förutom den stora snövallen i Ängby Park som jag går förbi varje skoldag...Mamma och brorsan åker till England för att hälsa på min syster imorgon tillsammans med min morbror,moster och två kusiner. Imorgon när jag vaknar så är dem troligen på planet. Förutom att jag har hela huset för mig själv ända till kl 18 så är jag ledig från skolan pga just Valborg. Jag och pappa ska efter kl 18 äta middag på den grekiska restaurangen i hemorten tillsammans med farmor,farfar,farbror och kusin. Under dagen ska jag nog mest städa (finns inget annat att göra,och dessutom behövs det!).

 

Under lördagen ska pappa jobba på Statoil i hemorten (han är någon slags inhoppare dvs jobbar där när dem behöver personal). Så jag blir hemma själv hela dagen också. Städa är huvudämnet typ...

 

Söndag: Pappa ska på möte,jag blir nog hemma den dagen också. Men sen ska vi försöka hitta på något.

 

 

Annars rullar livet på som vanligt. Förutom att jag gör något slags rekord. Igår åt jag middag tillsammans med damlaget på den grekiska restaurangen som jag ska äta på imorgon också. Så jag äter på samma restaurang två gånger på samma vecka. I och för sig så är restaurangen nästan den enda restaurangen i hemorten förutom dem miljoner många pizzeriorna i våran lilla hemort. Jag har tappat räkningen på hur många det finns.

 

Idag har det varit mest deg. Gick som en zombie i skolan på förmiddagen,helt slut i huvudet,huvudvärk och inte helt pigg. Men vaknade till sen. På gympan så spelade jag min kära barndomssport badminton för full rulle. Vi körde till och med turnering där vi var tre stycken i varje lag. Jag var med mina kompisar Linnea och Lowisa. Det gick rätt så bra för oss.

Kom hem vid kl 15 och degade mest sen dess. Jag fixade middagen och färgat mammas hår. Jag är så duktig idagXD

 

 

Kram från Malin

 

 

Av Malin - 8 april 2010 11:22

  I tisdags kväll kom jag hem från en fin vecka i Barcelona. Halva ryggen är solbränd, och jag har blivit förkyld!!! Några tjejer i laget var redan förkylda innan så dem har typ smittat mig.

 

Dag ett:

Vi samlades klockan 05:00 på Arlanda för att åka till Barcelona förstås. Sen flög vi dit,tog en buss som tog oss till tågstationen. Sen åkte vi två olika tåg som bägge fungerade som en slags tunnelbana. Sista tåget vi åkte tog oss till stadsdelen Calella,det tog en hel timme att åka ända ut dit!!! Barcelona är stort! Totalt tog det ca 4-5 timmar att ta sig till hotellet från den stunden vi hade landati Barcelona. Vi checkade in på hotellet Mont Rosa. Efter att vi lämnat in våra väskor på våra rum gick vi till stranden och försökte sola men det gick inte så bra. Det blåste rätt mycket så istället för att bli varm av solen så blev vi kalla och alldeles vitprickiga om kroppen av kyla. På kvällen gick vi ut och tittade runt i stadsdelen. En av tjejerna blev tafsad på rumpan och vi blev rädda av 2-3 killar som stannade vid oss. Vi stod vid en korsning och så stannade bilen,och det kom ut 2-3 killar (kommer inte ihåg) ur bilen. En av dem drog på sig huvan på hans tröja och en annan öppnade bakluckan, och vi började småspringa därifrån. Jag vet inte om dem ville oss nåt men jag blev rädd. Sen gick vi och la oss vid midnatt.

 

Dag 2: Vi tog en shoppingdag i centrala Barcelona. Då gick vi på Las Ramblas och tittade lite i affärerna. Ashäftigt var det när vi fick se alla levande statyer. En av tjejernas väska blev stulen precis när dem höll på att fotografera varandra, så väsktjuven blev fast på bild,där man ser hur han böjer sig ner efter väskan bakom dem. Polisstationen låg i närheten så dem flesta av tjejerna gick dit och visade bilden och gjorde en anmälan.

 

Dag 3: Då började matcherna. Först en invigning,sen spelade vi den första matchen nästan direkt efter. Vi vann den matchen,som var mot ett danskt lag. Sen spelade vi en till match mot samma klubb men mot ett annat gäng. Den vann vi också.

 

Dag 4: Min födelsedag! Vaknade till en liten hes sång från mina rumskamrater. Vi spelade tre matcher denna dag och vi vann alla. Då blev det klart att vi hamnat i final eftersom det fanns bara en grupp och då blev det aldrig något slutspel. 

 

Dag 5: Finaldagen! På uppvärmningen höll jag på att bryta ihop och storgråta av nervositet. Som tur var så skulle jag inte få börja stå i målet. En annan målvakt stod hela matchen och hon var så j*vla duktig!!!! Vi hade även sjukt bra försvar och vann över det danska laget!!! Äntligen vann vi en cup! Och utomlands!!! Vilken fin present i efterskott.

 

Dag 6: Vi degade hela dagen... Vi var mest på stranden och solade. Två av tjejerna fick under tiden inbrott i sitt rum och dem stal en massa saker. Fick då halva ryggen bränd. Den är fortfarande röd.

 

Dag 7: Vi packade våra väskor och checkade ut. Sen resa hem. När vi var på flygplatsen så fick vi ställa oss i en kö på bagageinlämningen hos en man som inte var den snabbaste på att checka in våra väskor. Jag försökte checka in två väskor men jag fick inte,så jag fick lägga mitt handbagage i min duschväska. Kom på i sista minuten att man kanske borde kolla igenom väskan om man hade någon typ av vätska i den. Jag försökte tömma den så gott jag kunde och proppade in det i min stora resväska. Men vid säkerhetskontrollen så upptäckte man att min hårspray  fanns i väskan och dem beslagtog den.

 

 

 

Det var en fin resa,trots att extremt många invånare stirrade på oss konstant! Dem är inte riktigt vana vid bleka tjejer som går i kortbyxor och att dem flesta var ljusblonda. Det var rätt många killar som kollade in oss hela tiden. Tjejerna blev bekanta med ett par danskar som bodde på samma hotell som oss och var med i samma cup som oss. Dessutom fanns det ett svenskt lag där också,men det var ett fotbollslag. De kom från Aspudden.

 

Nu när jag har kommit hem så har det varit mest deg. Jag har varit hemma och försökt packa upp väskan. Men det har inte gått så bra. Ska försöka göra det idag. Jag har fått en dum hosta och halsont. Den ska vara väck i slutet av veckan!

 

Här nedan kommer en bild på den finfina pokalen!

 

/ Kram från spanjorskan!

 

                  

Ovido - Quiz & Flashcards