Alla inlägg under december 2009

Av Malin - 31 december 2009 01:43

Nu var det över en månad sen jag skrev, så nu tänkte jag slänga in årets sista blogginlägg¨lite snabbt.

Just nu är klockan snart 02.00, så snart är det läggdags för lilla mig. Kom hem från Gävle vid tolvtiden. Jag var och tittade på Brynäs som spelade mot Linköping tillsammans med David och pappa. Brynäs vann med 6-3 och jag var på glatt humör efteråt. Nu hade vi inte så bråttom hem eftersom David och jag har jullov,så vi tog det lugnt. Vi gick inte ut till bilen direkt efter matchen utan vi gick till Fan Corner och väntade på att Ove Molin och Stephen Dixon (från Kanada) skulle komma dit och skriva autografer. Medan David stod i den medelstora masshögen, gick jag till Brynäs-shopen och köpte ett till Brynäs-lypsyl och en till penna. Ja,jag gick dit innan matchen också och köpte samma saker. Men jag insåg i tredje perioden att jag kanske borde köpa två stycken av samma sort så att det inte tar slut så fort när man väl är hemma. Jag som har en ovana att "gnaga" på mina torra läppar,skulle behöva lite lypsyl och brynäs-lypsylet verkade bra och dessutom smakade det sött av honung och vanilj. Och honung är det sagt att det är bra för läpparna.

 

När jag kom ut från shopen efter matchen så kom jag på en sak: Jäklar,man kanske skulle passa på att skaffa ett autografblock med Brynäs-loggan på. Så jag gick in igen och köpte det och nu har jag två st autografer (Ove Molin och Stephen Dixon som jag nämnde innan...) i blocket. Och dessutom så fick jag deras autografer på min snygga Brynäströja,så just nu har jag två autografer som sitter på axlarna på tröjan.



Idag så är det ju nyår. Efter det här ska jag först gå och lägga mig (det är ju trots allt natt nu..XD). Och sen blir det troligtvis mormor och morfar för att fira nyår och övernattning där.

Morfar fick åka in till sjukhuset igår eftermiddag tillsammans med min morbror och mormor för att kolla upp sitt knä som han hade gjort illa sig dagen innan. Han hade halkat på tröskeln hemma hos dem. Innan dem åkte till sjukhuset, följde pappa med morbror hem till mormor och morfar, för att pappa skulle dit för att låna morfars bil som mamma kunde köra till jobbet med,eftersom våran Volvo just nu är hos bilreparatören för att fixa ventilationsystemet. 

 

På nyårsdagen kommer dagen mest handla om att packa inför Kopparcupen i Falun. Vi åker tidigt på lördag morgon sen och kommer hem på måndag igen. Jag kommer kanske skriva om cupen när jag har kommit hem.

 

 

Kram från ett Brynäs-fan!

Ovido - Quiz & Flashcards