Alla inlägg under december 2008

Av Malin - 30 december 2008 23:55

Det här blir troligtvis det sista inlägget för det här året.Jag ska till mormor imorgon och fira nyårsafton och sova över där sedan,så jag kan inte lova att jag hinner få in ett sista inlägg.

Dagen har varit okej.Var först i stan med syrran,först så gick vi till en tygaffär för att leta efter vinrött tyg.Vi hittade ett men mamma hade hittat ett billigare tyg i nån annan affär,så hon köpte det tyget istället.Så syrran och jag började gå mot Uppsala Stadsteatern och köpte biljetter till sista föreställningen av Zorro.Den var rolig och ganska lätt att förstå.Och så upptäckte jag att han som spelade Zorro var han som spelade "Sergio" i "Göta kanal 2", alltså Danilo Bejarano,som jag tycker är såå snygg.Så jag blev lite chockad att han spelade teater där, i Uppsala!

Efter teatern så fick jag rusa till tåget som skulle hem till Knivsta.Syrran stannade kvar i stan,hon skulle titta på nästa föreställning på kvällen (Gösta Berlings saga).Jag tänkte stanna kvar i stan men kunde inte eftersom jag hade träning med tjejerna på kvällen. Det var väldigt kallt ute och jag hade lånat ut min mössa till syrran som hade glömt sin hemma.Så jag fick komma hem från tågstationen med iskalla öron...

Träningen gick inte så bra som jag hade hoppats.Jag hade inte rört en boll på 10 dagar så det var lite annorlunda,jag är van vid att träna handboll nästan varje dag den här säsongen. Och jag hade inte spelat handboll med tjejerna sen matchen mot Jakobsberg på Luciadagen.Efter den helgen så fick jag ont i mina benhinnor så det blev ingen träning för mig på hela veckan.Sen spelade jag match med damlaget helgen före jul.Så det var lite stelt att komma igång igen.Nu ska vi till Falun så då får jag verkligen komma igång ordentligt.



Nu sitter jag här och ska lägga mig nu.Har en hel del att fira nästa midnatt;)

Om det inte blir några fler inlägg imorgon/idag så önskar jag nu er ett Gott nytt år! 



Kram från Malin 

Av Malin - 29 december 2008 22:45

Idag så var jag uppe vid åtta för att vi skulle först till Ica när de öppnade vid kl 9 för att syrran och kusinen skulle lämna in sitt CV till personalen.

Sen åkte vi till mormor för att hämta upp henne och sen åkte vi vidare till Thun's i Faringe för att handla lite.När vi kom dit så väntade min andra kusin med sin pojkvän där.Sen så lyckades jag hitta ett par jeans på rekordtid troligen.Jag hann bara prova två par jeans innan jag bestämde mig för att köpa det andra paret som jag provade. Annars brukar det ta ett bra tag innan jag hittar ett par jeans som passar min enorma höft och tjocka ben.Jag hittade tom en jättefin kort klänning som jag tänkte ha till nyårsafton.Sen köpte jag lite andra prylar.Äntligen hittade jag en ordentlig necessär för mina rengöringsprodukter.Jag åker ju till Falun efter nyår så det dröjer inte länge förrän jag får använda den till resor=D Efter att vi betalat allt så tog vi en fika i deras café.

Efter att vi skjutsat hem mormor och ena kusinen så åkte vi hem. Där var vi hemma någon timme innan vi började åka till Gränbyhallen för att titta på allsvenskmatchen Almtuna-Oskarshamn.Men innan vi åkte dit så hann vi gå in på IKEA och Chilli för att kolla efter vinrött tyg.Vi funderar på att göra en snygg Vassunda IF-flagga som har just tröjfärgen vinrött. Inget fynd tyvärr men vi letar vidare imorgon förhoppningsvis.

Sen åkte mamma och jag hem och tog varsin kopp te med blåbärsmak som vi köpte på IKEA,gud vad gott det var.Testa gärna!

Nu ska jag snart lägga mig.Syrran och jag ska iväg vid kl.11 imorgon för att titta på teater på stadsteatern i Uppsala. Sen bär det av för träning.




Kram från Malin 

Av Malin - 28 december 2008 17:36

Idag har det inte hänt så mycket.Först så var vi in till Uppsala för att byta knäskydd som hade fel storlek och åt senare lunch.Sen åkte vi hem men innan vi åkte hem så stannade vi förbi Statoil-macken som numera är känd för sin tv-reklam om den där killen som gillade att köra aggressivt.Där stannade vi för att tvätta våran skitiga Volvo som man verkligen såg hur mycket bättre den såg ut när den kom ut från biltvättomaten. Sen åkte vi hem.

Sen har det inte hänt så mycket.Ska snart göra mitt fyspass inför Kopparcupen som är efter nyår.Vi åker den 2:a väldigt tidigt. Jag hinner skriva mer innan vi åker men inte när jag har åkt.Funderar flitigt på vad jag ska välja för gymnasieprogram och vad jag ska köpa för något för mina konfirmationspengar som jag fick i höstas.Jag har sparat dem till mellandagsrean men nu vet inte jag vad jag ska köpa!!!!Måste nästan fundera klart snart.Mellandagsrean är ju snart slut...

Nä,nu måste jag röra på mig!

Kramar från Malin

Av Malin - 25 december 2008 20:40

Igår firade vi julafton hos mormor.Där blev det Kalle Anka-tittande,julklappsutdelning och julmiddag. Sen sov vi över.I år fick man många julklappar.Jag fick bla en pyjamas,tofflor som matchade pyjamasen,en handbollsbok för målvakter,ljus,filmer,godis,knäskydd mm. Den blev ganska lyckad.

Imorse vaknade jag vid kl. 9 och gick upp och åt frukost.Så snart alla hade vaknat så åt vi först risgrynsgröt som lunch,sen började vi packa ner allt för att åka hem.Vi stannade hemma ungefär tjugo minuter för att leta efter en efterlyst julklapp till pappa som vi glömde hemma och för att lämna julklapparna och hundarna. Sen åkte vi först till minneslunden i Berthåga för att tända ljus för min gammelfarmor och gammelfarfar.Sen åkte vi till Gottsunda för att fira juldagen med farmor och resten av pappas släkt. Där fick jag presentkort mm i julklapp.Vid sjutiden åkte vi hem.

Nu sitter jag här och väntar på att vi kan börja använda våran Soda Stream som vi fick i julklapp av mormor och morfar. Man är alltid nyfiken på hur Soda Stream-dryckerna smakar med tillsatser.Har bara smakat kolsyrat vatten utan smaktillsatser innan.

Nu ska jag mysa till filmen "Pirates of the Carribean 2".Jag har den hemma men den är alltid rolig och spännande att se på.

Kramar från Malin

Av Malin - 22 december 2008 19:15

Ja,imorgon så ska man klä granen,så då hinner man inte städa så mkt så idag fick vi städa litegrann medan mamma jobbade.Jag började dagen med att vakna kl. 7 på morgonen för jag var bara tvungen att titta på julkalendern,jag råkade se den igår och det slutade så dramatiskt tyckte jag,man var bara tvungen att se fortsättningen.Nu måste jag se resten av julkalendern,det är ju inte så många dagar kvar.Dagens avsnitt slutade också dramatiskt.

Efter julkalendern så gick jag upp och när jag gick ner till nedervåningen så hade pappa precis kommit upp han också,med en enorm ryggsmärta,så idag fick vi hjälpa honom lite extra. Sen så bestämde jag mig för att göra nåt åt alla smulor som var bakom och under mikron.Så jag tog en rejäl omgång,och det var mycket smuts där,så det var bra att jag tog där.Sen ledde det till att jag tog hand om diskbänken också.Och sen blev det bänk- och spisrengöring.Så det blev en omgång städning i köket idag.Området under mikron gav nog bäst resultat.Spisen blev också väldigt fin.Sen så tog jag hand om en liten omgång kläder som hamnat på golvet och damnsög och våttorkade golvet. Sen damnsög jag nästan hela övervåningen.Sen hjälpte jag brorsan att ta fram julsakerna.Nyligen gjorde jag ischoklad,som blev hjärtformade.

Imorgon ska vi som sagt klä granen så det går halva dagen åt att göra.Man vet ju aldrig när alla har vaknat. Nu ska jag chilla lite.



Kramizar från Malin 

Av Malin - 20 december 2008 14:17

Ja,nu var det ett tag sen första december var,hihi. Om en stund ska jag åka till Alsikehallen för att titta en stund på herrmatchen innan jag ska samlas med damlaget.Vi ska spela efter herrarna mot HK71. Efter matchen så ska vi duscha och sen åka iväg till klubbhuset för att ha julfest med hela damlaget. Förra veckan fick jag spela tre matcher,en med a-flick,en med u-laget och en med a-laget. A-lagsmatchen fick jag stå i målet hela matchen för första gången,det var lite nervöst men jag spelade bra.

Under veckan har jag haft ont i benhinnorna så jag har bara tränat en gång denna vecka + lite situps och armhävningar på a-flicksträningen. Men idag känns benhinnorna bra så jag kan iaf spela idag. Men nu ska jag åka.Puss och Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards