Alla inlägg under juli 2012

Av Malin - 19 juli 2012 00:37

Haft lite att göra numera hehe. Och nu är jag tillbaka och passar på att prova den nya appen.

Nu har jag äntligen tagit studenten och hade en riktigt kanonbra dag. Sprang ut mitt på dagen, åkte flak och sen åkte hem och firade med släkten. Sent på kvällen åkte man till Uppsala och gick på Etage med Carro. Träffade en del nya personer och när jag kom hem hade jag blivit kär:-) och jag är det ännu:-) längtar tills man får chansen att ses igen:-)

Dagen innan studenten tog jag bort tandställningen. Äntligen slipper jag allt krångel med den:-)

Två veckor innan midsommar hade man problem med sprängande huvudvärk. Vaknar dagen efter, kunde knappt stå upp rakt utan att det blixtrade i huvudet. Hostade som Gud vet vad. Riktigt täppt i näsan. Tog tempen. Hade 40 graders feber. Låg i soffan hela dagen i pyjamas och knarkade vitamintillskott och huvudvärkstabletter. Låg hela veckan i soffan med långsamt lindrande huvudvärk. När febern nästan hade gått ner sig helt, började det klia och jag fick konstiga märken i ansiktet och på magen. Såg ut som bolmande akne eller nåt. Men sen när man fick på armarna och halsen och brösten ringde mamma till upplysningen som konstaterade att jag fått nässelutslag. Och då hade jag dessutom knappt nån röst. Så det var inte en vanlig förkylning jag hade utan det var ett virus. Bläää! Vill aldrig vara med om det igen. Tur att det inte var mitt i handbollssäsong. Sen att man tappade halva försäsongen var en annan grej...

Har hunnit varit på semester lite överallt. Först var man i Malmö. Sov där två nätter. Ena dagen var man i Köpenhamn och gick på Ströget. Efter att vi checkat ut på hotellet i Malmö åkte vi raka vägen till Ullared, sov över i camping Ätran och åkte hem dagen efter. Och eftersom jag numera har noll kronor i inkomst så blev det inte så mycket handla för mig. Söker nu jobb för fullt. Hoppas verkligen på att få ett snart!

Sen när man kom hem frän Ullared var jag knappt hemma innan man, dagen efter, åkte iväg och hade en mysig helg i Köping tillsammans med fina vänner:-)

Nu blir det inte så mycket mer som händer, eftersom mamma och pappa börjar jobba nästa vecka.

Avslutar med en bild från min student. Kram!

/ Molly <3

Ovido - Quiz & Flashcards