Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin - 27 oktober 2008 20:46

Den här veckan är det höstlov.Skönt,då kan jag få sova ut min stress hela veckan.Igår så hade jag inte så mkt att göra...Jag hjälpte först med att dela ut syrrans reklamrunda.Sen så var jag lite lat hela dagen,jag hade inte så mkt energi till att hjälpa till att städa.Jag satt mest och spelade TV-spel (Harry Potter 5) och kollade på en film.




Idag har det inte hänt så mkt.Jag plockade iaf undan på byrån i hallen som var full med saker,och sen dammsög och våttorkade jag golvet på nedervåningen.Det blev ganska stor skillnad på golvat,eftersom både Totti och Core som har svart päls fäller ganska mycket päls på ca tre dagar.Jag ska inte skylla så mkt på dem.Lexus fäller också lite päls (han är rödbrun-vit). 




Nu ska jag nog ta och kolla på TV.




Kramar från Malin 

Av Malin - 25 oktober 2008 19:55

De här dagarna, då jag inte har skrivit nåt på bloggen har jag känt att jag har haft mycket att göra.Den här veckan så samlade vi in pengar till A-flicklaget genom att packa hudprodukter på ett industriföretag i Rosersberg. Dagen efter så hade jag NO-prov,som gick sådär.Och igår hade jag utvecklingssamtal med min mentor kl åtta på morgonen.Härlig tid på en fredag och dagen innan lovet. Efter skolan så var det tänkt att brorsan skulle vara hos frisören 45 minuter senare men han ville inte klippa sig då av nån anledning så jag fick ta den tiden istället:P

Efter frisören så åkte mamma och jag till Synsam i Märsta för att köpa nya månadslinser.När vi kom dit så sa optikern i kassan att det var dags för en ny linskontroll och ville inte ge mig nya linser förrän kontrollen hade varit.Så istället för månadslins-inköp så blev det en tidsbokning som ska vara på fredag.Sen hade mamma tänkt att vi skulle handla mat och då bestämde vi oss för att handla i Märsta istället för hemma. Så vi tog oss till Ica på Eurostop. Men när vi kom ut ur affären så hade vi inte en plastkasse med mat,istället kom vi ut med en kundvagn med tre papperskassar och en plastkasse. Det blev mer inköp än mat till middagen. Vi kom på massa saker som behövdes köpa. Maskindiskmedel,frukt,grönsaker,lunch till mig och massa andra saker.Jag sa till mamma att det går inte att bestämma att man ska bara ska köpa EN grej,utan att det blir så att det blir fler inköp. I torsdags så skulle vi BARA vara på gymnasiemässan i Uppsala och sen åka direkt hem.Men mamma frågade när vi satte oss i bilen igen om vi skulle passa på att åka till Gränby och köpa en långärmad tröja till mig (jag behöver långärmade tröjor till vintern).Så vi gick in på Lindex i Gränby och köpte inte bara en tröja. Det blev andra saker också.Bland annat en fin volangkjol med nät,tjocka leggings och en sjal. Det är hopplöst att bestämma inköp innan man går in i en affär...

Och så har min älskade syster vunnit en resa till Etiopien med Rädda Barnen.Grattis älskade syster! I love you(L)

Idag spelade jag med U-laget som mötte Mariehamn i alsikehallen. Vi förlorade matchen men vi spelade bra. Nu ska jag ta det lugnt under hela höstlovet...Kramar från Malin

Av Malin - 10 oktober 2008 15:02

Ja,äntligen är det fredag! Ska bli skönt att få sova ut nu när min match imorgon inte är förrän sent på eftermiddagen.Och samlingen är inte förrän vid kl 15.

Nyss kom jag hem från skolan.Och under lunchrasten så hände något som inte händer så ofta men som vi är vana vid ändå. Brandlarmet gick igång. När jag gick i åttan så hände det ett par gånger,som allihopa var falsklarm som tur var. Denna gång var det också falsklarm...åhhhh!!!! Och larmet utlöstes på samma ställe som förut, våning två (våningen under den våning som jag går på). De tio minuterna som jag kunde ha utnyttjat framför datorn och skriva om samhällsekonomi gick åt att gå ner för h*lvetesbrandtrappan och stå på fotbollsplanen utanför skolbyggnaderna...Men som sagt,det var falsklarm och jag lever fortfarande...

Ikväll är det handbollsträning med A-flickgänget. Och i onsdags så spelade jag match i Solna med A-laget. Dem skulle möta Väntorps / AIK och jag var reservmålvakt så jag följde med dit. Trodde inte att jag skulle stå överhuvudtaget på matchen förrän det var ungefär åtta minuter kvar då Lena ( den andra målvakten) fick en boll i ansiktet så jag fick stå sista minuterna=D Det gick rätt så bra,räddade ett linjeskott och släppte bara in ett mål.Fast vi hade ett otroligt bra försvar och de peppade mig hela tiden så allt funkade. Vi vann matchen med 38-26.

Nu ska jag vila upp mig inför träningen.

Kram från Malin

Av Malin - 5 oktober 2008 09:45

Igår var jag ganska trött så att jag orkade knappt skriva...




Igår hade jag två handbollsmatcher med damerna. Först skulle jag spela med U-laget mot Bollstanäs i Upplands Väsby. Matchen spelades bra men vi förlorade ändå med en boll (23-22).




Sen fick mamma,jag och tre spelare åka direkt till Alsikehallen för att spela med A-laget,då dem skulle möta Spånga. Jag fick inte stå någonting under den matchen men var ändå nöjd att jag fick spela match överhuvudtaget. Vi vann mot dem med 27-18.




Sen åkte mamma och jag och hämtade våran hund Core,som var på hundutställning tillsammans med uppfödaren, vilken är mammas väninna. Då fick man höra att han kom trea i sin grupp,vår lilla älskling < 3.





Sen var vi hemma hela kvällen och tog det bara lugnt. Jag gick inte och la mig förrän vid tolvtiden,jag var inte för trött för att gå och lägga sig tidigare. Jag somnade nästan direkt och vaknade vid kl 9.




Nu sitter jag här och funderar på om jag ska äta frukost nu. Idag ska släkten komma för att fira min syster Karolins 18-års dag som var i tisdags. Åh, min mage kurrar...Jag vill ha frukost!!!!




Hejdå från Malin med kurrande mage.

Av Malin - 2 oktober 2008 22:46

Sorry igen att jag inte skrev,hade inte tid igår...men nu har jag precis duschat efter träningen och ska snart lägga mig...träningen avslutades med att vi skulle springa på långsidan 20 ggr så jag är lite trött just nu,iaf benen...

Igår fick jag reda på att jag får spela två matcher på samma dag,och bara med damerna. U-laget ska spela först i Upplands Väsby och möta Bollstanäs SK och sen ska jag och några till direkt hem till Alsikehallen och spela med A-laget och möta Spånga (tror jag det var). Det blir ingen match den här helgen för mitt riktiga lag...den är nästa helg.

Imorgon ska jag gå i skolan som vanligt och sen snabbt hem och städa mitt rum innan jag ska packa sovgrejor för övernattning hos mormor (syrran ska ha 18-års fest och någon kommer troligtvis att sova över i min säng) och sen ska jag iväg på träning med laget vid sjutiden...känner mig lite stressad.Och samtidigt ska jag ha matteprov imorgon...Varför måste allt trasslas ihop!!!Man måste plugga inför provet och samtidigt hjälpa till att få bort all hundhår hemma eftersom det kan komma folk som är hundallergiker på Karros fest imorgon. Hur ska jag få ork till detta!?

 Jag får försöka stå ut och klara allt ändå...

Godnatt!

/Kramar från Malin

Ovido - Quiz & Flashcards