Alla inlägg under maj 2011

Av Malin - 24 maj 2011 20:44

Ursäkta min enorma frånvaro. Det har hänt en massa saker så att jag först var för upptagen med att skriva och sen glömma bort det. Antar att det är åldern som är i farten. Har verkligen minne som en guldfisk numera... Men tack vare min nya älskling Yosef, så upptäckte jag att jag hade glömt er. Sorry! Han hade sin internet uppkopplat och såg att han hade min blogg som en av sidoflikarna. Så tack älskling, du påminde mig om att det finns lite liv kvar här. Älskar dig<3


Yosef är på jobbet och slutar om drygt en timme. Vi blev ihop på valborg, så vi har snart varit tillsammans i en månad ;)


I april blev jag 18 år! Kände en massa mer makt nu när man är vuxen efter bara en vecka. Det blev en hel del firande. Först var vi i Uppsala och Gränby centrum för att handla till firandet och köpa ett par runningtights till mig. Sen var vi i Kungsängen för att se Vassundas herrar spela sin absolut avgörande kvalmatch till divison 2 mot Kungsängen. Herrarna förlorade, men fick dock en fribiljett senare efter att Skånela tackat nej till spel i div 2. Efteråt åkte vi hem. Lowisa och Linnéa kom hem till mig och även mina kusiner Linda,Jenny samt moster Lena och morbror Kjalle. Det blev en lyckad födelsedag:)



I damlaget har vi precis fått en ny tränare som heter Daniel. Han har tränat killarna i min ålder förut i samma klubb och han verkar vara en bra tränare.


En nackdel som jag har haft problem med i några månader är min ätstörning. Jag vet att jag måste äta och jag vill vara hungrig när det serveras mat någonstans. Men min mage vill inte det, utan det känns hela tiden som att jag är mätt och att jag kommer att spy om jag äter nåt mer. Jag äter inte frukost varje dag längre. Jag äter det typ varannan dag eller nåt. Annars mår jag illa om jag trycker i  mig frukost. Vet inte vad jag ska göra. Thessan ("Chibber!") sa förut att det kan ju vara att man äter för mycket sött. Jag har minskat lite,men det hjälper inte. Börjar få lite panik. Har gått ner två kilon och därefter lyckats balansera vikten därefter. Som sista utväg får det bli ett läkarbesök. Jag vill verkligen inte använda den utvägen. Jag tycker inte om att hålla på att söka upp för något problem.


Det är drygt två veckor kvar innan jag slutar tvåan på Ekebygymnasiet. Det känns konstigt när lärarna säger på lektionerna att man inte hinner med något nytt projekt eller så och börjar prata betyg med oss. Det är bara en idrottslektion kvar och då ska vi fika tillsammans och spela kubb. Och på Kött & Delikatess-kursen ska vi ha en liten utflykt till Saluhallen i Uppsala. Shit vad fort tiden går när det är vårtermin...


Nu ska jag sysselsätta mig lite innan älsklingen kommer hem.



Malin<3


Ovido - Quiz & Flashcards