Alla inlägg den 5 september 2009

Av Malin - 5 september 2009 18:21

Igår kom jag hem mitt på dagen från klassresan i Aspnäs. Resan var tänkt som ett sätt att lära känna varandra lite mer och framförallt ha kul. Och det hade vi också. Bland annat så ville några kor hälsa på. Grinden till hagen som leder till gården som vi bodde på var öppen så helt plötsligt så står det ett gäng kor inne på gården och så ser man runt hörnet på huset vi bodde på, en av LP-lärarna som halvspringer mot korna med en sopkvast i handen. Vid grinden så ser jag de andra lärarna jaga in dem. Och jag satt där på bänken 30 meter bort och skrattade mycket. Hur ofta ser man kor på vift som blir jagade av LP-lärare och en sopkvast?


Annars så var det ett lyckat dygn. Mycket skratt kom med,speciellt vid middagen,då vi redovisade våra svar som vi fick när vi intervjuade någon.


Redan vid kl elva så var gick mitt huvud som en yr höna. Så jag gick till rummet och varvade ner med mina nya kompisar Linnéa och Lowisa. Vid tolvtiden så gick vi och la oss. De var också trötta. Alla andra var inte alls trötta och mina kompisar vaknade vid typ tretiden och hörde hur lärarna tjafsade med killarna om att killarna skulle lägga sig. Men jag sov fortfarande trots att killarna hade sitt rum bredvid vårat. Jag sov verkligen som en stock hela natten.Men vaknade tre gånger av att det var varmt i rummet och lyckats dra på mig täcket över hela kroppen igen. Så tre gånger fick jag sparka av mig täcket....



Vi vaknade vid 8-tiden och ingen visste när vi skulle vara uppe. Men vi klädde på oss och åt frukost. Sen gjorde vi mackor som vi skulle ha som lunch när vi satt på bussen på vägen hem. Sen städade vi och åkte. Och busschauffören var väldigt snäll som stannade vid tågstationen för det var många som skulle dit,där bland annat jag. Då slapp man trängas i stadsbussen sen när man kom tillbaka till skolan med väskorna.


Sen kom jag hem vid ett-tiden och jag råkade (eller ska man skylla på hundarna???) väcka mamma som var hemma och sov eftersom hon hade jobbat inatt och skulle jobba natten därpå också. Hundarna skällde när jag kände på dörrhandtaget och upptäckte att den var låst. Jäkla hundar,de verkligen överbevakar huset från tjuvar...



Idag så var jag först arg på brorsan som väckte mig vid (som väggklockan visade) klockan 7 på morgonen. Men efter ett tag så ropar pappa på mig och frågar om jag var vaken. Sen när jag vaknade till ordentligt så upptäckte jag att batteriet i väggklockan var slut,så min ilska blev nästan värre för att jag var så arg på pappa och brorsan HELT I ONÖDAN!!! Jag tog upp mobilen och kollade tiden där. Då var klockan över 12! Helt sjukt. Jag vaknade inte ens innan dess. Värsta sovtutaren jag har blivit!



När min ilska var borta så åkte vi till mormor och morfar. Det första jag fick höra var att det var nåt knas med deras elledning som ligger utanför deras gård. Den surrade ilsket och ena säkringen gnistrade litegrann då och då. Vattenfall skickade en montör dit,för det hade varit några där förut och höll på att bya säkringarna då. När han kom dit så tog han bort säkringen som fattade lite eld som slocknade snabbt. Den var fel monterad och trasig,så han bytte ut den och då funkade det. Familjen Eriksson kom dit utan Linda precis innan elektrikern kom. Vi fikade och sen åkte dem hem lite senare. Vi stannade på middag och tittade en halvlek på hockeymatchen mellan Tre Kronor och Tjeckien. Sen åkte vi hem.



Imorgon vet jag inte vad vi gör. Vi kanske hittar på något..


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards