Alla inlägg den 1 september 2009

Av Malin - 1 september 2009 19:53

Idag fick jag SMS från söstra mi att hon fick flygbiljett till Birmingham imorgon och hon kommer ju inte hem sen på ca 10 månader,så jag är lite tagen över det. Det är liksom inte en vecka tills hon åker utan det är imorgon=( Skit alltså! Jag kommer sakna henne som f*n!!!


Slut med bad news! Igår började jag träna inomhus med A-flick,det gick rätt okej för mig. Sen fick jag vänta en halvtimme innan pappa kom och hämtade mig och cykeln. Ja,jag fick cykla ut till Alsikehallen idag,för mamma och pappa hann inte hem. Trodde det skulle ta minst 20 minuter men det tog en halvtimme i en extrem motvind!!! Vi hade en ny tjej i laget också,samtidigt som vi förlorade en annan,som jag saknar så j*vla mycket!!!  Men jag hoppas att den nya lagkamraten kommer att trivas och att hon stannar länge,för vi behöver spelare.



I skolan har jag haft det rätt bra,på torsdag så ska vi på upptaktsläger i Aspnäs i Östervåla,för att lära känna varandra mer,och för att ha lite aktiviteter. Vi ska enligt pappret jag fick hem lära oss ergonomi,som jag gissar på att det är läran om hur man undviker arbetsskador (vi står upp hela tiden när vi är i köket,så det påverkar våra ryggar har vi upptäckt,varför har vi inte lärt oss sånt innan?!). Vi kommer hem på fredagen.Ser fram emot det:P



Idag så har jag bara varit i skolan.Började dagen med försovning så att jag bara hade en kvart på mig att göra mig klar. Men som tur var så var pappa hemma så han kunde skjutsa mig,tack snälla pappa<3 Pappa släppte av mig vid perrongen precis när tåget kom in på stationen så jag fick springa som en tok tvärs över nästan halva perrongen. Men jag hann=D



Idag så har jag haft engelska,matte och sen varit i bageriet resten av dagen. Slutade vid halv fyra,så vi var där ett tag. Vi storstädade bageriet i mer än en timme tror jag. Vi skulle göra en massa saker. Jag fick torka av våran maskin som vi använde till att göra degen till våra saffranskakor. Och så fick jag sopa undan lite mjöl som hamnat nedanför borden. Och sen så fick jag och en annan tjej rensa ur alla avlopp i bageriet,och det var mer än 5 såna!!! Jag kan säga det här och nu: Ett av dem vidrigaste jobben jag någonsin varit med om! Stank som f*n och ändå så rengörs dem minst en gång i veckan! Förstår varför...XD



Imorgon är det väl skolan as usual och så är det damträning på kvällen.



Kram och puss,linjebuss!


Malin

Ovido - Quiz & Flashcards