Alla inlägg under januari 2012

Av Malin - 22 januari 2012 20:37

Den här helgen har varit så grym! Igår var jag först hos mormor och morfar för att göra grunden till smörgåstårtorna till idag. Sen åkte jag hem helt slut i huvudet,tuppade av en stund och sen drog till Alsikehallen. Då stod HF SIF (Skånela)  som motståndarlag mot vårat A-lag. Jag värmer upp,sitter på bänken och ser hur vårat A-lag vinner mot HF SIF med hela nio mål. En väldigt rolig seger med tanke på att HF SIF ligger på andraplats gentemot oss som låg på åttonde plats. Upptäckte lite emellanåt att det var deras 95-lag vi mötte pga att juniorerna var på JSM. Men gäng som gäng,vi vann mot dem oavsett hihi.


Idag fyllde min käre morfar 85 år. Stort ståhej med öppet hus och en massa gott som serverades. När man hade lite att göra med garnering av smörgåstårtor osv innebar det att man kom till mormor och morfar redan vid niotiden ungefär. Helt slut efter hela dagen av massa folk osv. Men roligt var det. Grattis Morfar!



Imorgon börjar jag på min nya praktikplats Årstahallen. Tidigare praktikplatsen Willys dög inte för att få bättre slutbetyg så nu fick jag byta till en butik med manuell färskvarubutik. Trives dock väldigt bra på Willys så det var extremt synd och ledsamt att jag fick lämna dem.



Under nyår försvann min jacka av någon konstig anledning. Var på privatfest hos en kompis och min jacka var borta innan tolvslaget. Fick låna tröja av en av de som bodde där och fick efter det en dunderförkylning eftersom det frostade på ordentligt när jag var på väg hem med Mange till Gottsunda. Låg hemma resten av jullovet med en extrem förkylning. Orkade inte göra ett skit. En halv vecka efter nyår bestämde vi för att köpa en ny jacka. Var mest sur då över att min jacka inte återfunnits eller att någon tagit kontakt med mig och sagt att de tagit fel jacka. Mycket värdefullt var i den jackan. Passerkort till Willys, skolkortet, nycklar,pengar. Först igår får jag meddelande från den jag lånade tröjan av att han hade hittat min jacka. Hehe tre veckor senare...Glad nu över att min jacka är återfunnen haha.


Ska nu chilla innan läggdags. Ny praktik imorgon :P Puss och kram!


Molly <3 

Ovido - Quiz & Flashcards