Alla inlägg den 20 september 2009

Av Malin - 20 september 2009 22:03

I helgen har jag varit aktiv i Håtunaleken (fd Septembercupen) då mitt lag spelade. Vi skulle möta Enköping,Huddinge och Skogås i våran grupp. Första matchen var mot Enköping,som vi har mött miljontals gånger minst (känns som en vana att möta dem nästan varje år...). Men vi har inte mött dem på över ett år så det var väl dags nu. Och vi har haft svårt för dem konstigt nog. Vi har nästan alltid förlorat mot dem. Men vi vann mot dem oftast när jag var ny som handbollspelare. Då var det tom mot 92: or...Man kan säga så här: När vi möter Enköping när jag är med och spelar,så har det alltid hänt något minnesvärt, i alla fall senaste åren. Första gången vi mötte dem så sträckte jag låret för första gången i mitt liv,när jag försökte rädda en straff (som hamnade utanför lågt,så det var lite tur i oturen. Men jag kunde spela vidare den matchen. Jag fick också första hårda skottet i magen en annan gång. Den kommer jag ihåg för den satt verkligen stenhårt! Sen så fick jag första skottet i ansiktet av Enköping. Fick bollen där, när en Enköpingspelare kom på kontring och jag gick ut och gjorde mig stor. Den tjejen fick dessutom rött kort,för domaren ansåg att det var avsiktligt skott,för att jag nästan var stillastående. Fick en liten fläskläpp efter det. Och det var då jag spelade min absolut bästa match då (har haft ännu bättre matcher sen dess...).



Det sjuka är att jag, sen dess, alltid har fått minst en boll på huvudet. Mest har dem kommit på avstämda skott från mitten. Ibland undrar man om det är avsiktligt eller om jag olyckligt alltid står i vägenXD Detta har medfört att jag har blivit van att få samma känsla varje gång jag har fått en boll i skallen,även mot andra lag. Lite konstigt att jag inte har fått hjärnskakning eller något annan huvudskada ännu...Skönt är det i alla fall att jag har sluppit sånt hittills...

 

 

Ok,back to the main subject!

 

Vi var verkligen revanschsugna mot Enköping. Vi såg till att vara extra uppvärmda innan matchen. Matchen gick rätt bra. Jag gjorde rätt okej insats. Vi vann äntligen mot dem! Och ännu en gång så fick jag bollar i ansiktet. Två stycken.

 

 

Efter den så spelade vi mot Huddinge. Den matchen vann vi också,med okänt resultat. Där fick jag också en smäll i skallen,gissa om man hade huvudvärk efteråt. Efter att vi hade duschat så åkte vi till klubbstugan för att sova över där. Innan vi gick och la oss så planerade vi lite om vilket land vi skulle åka på cup. Efter att ha plockat bort några så har vi nu tre alternativ: Spanien,som vi inte har hittat någon cup i,men som ledaren ska leta vidare på. Sen har vi de två andra alternativen som vi har hittat cuper på: Italien och Holland. Och det som är lite lustigt är att nästan alla cuper är vid påsken och att den börjar på min födelsedag! Så jag kanske firar min 17-årsdag utomlands:P Cupen i Italien börjar i alla fall på min födelsedag...

 

 

Dagen efter så vaknade vi vid halv åtta på morgonen. Vi åt frukost och började packa ihop övernattningsgrejerna och åkte sedan tillbaka till Kungsängen. Första matchen var mot Skogås,den sista gruppspelsmatchen innan slutspelet. Den matchen förlorade vi. Men vi var redan klara för A-slutspelet. Vi spelade kvartsfinal mot Kungsängen som vi inte hade vunnit mot tidigare. Den matchen var den bästa på hela turneringen. Vi spelade verkligen bra och vi vann mot dem. Alla spelade lika bra och jobbade ihop oss.

 

 

Efter det så var det dags för semifinal mot Skuru. Men vi förlorade den. Så det var bara att duscha och sen dra hem,med lite snabbinköp på McDonalds. Vi åkte tillbaka till klubbstugan och städade och drog sedan hemåt.




Imorgon är det skolan som vanligt och eventuellt handbollsträning.

 

 

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards