Alla inlägg den 20 september 2008

Av Malin - 20 september 2008 17:42

Ja,idag hade vi seriepremiär borta i Bålsta mot Lagunda i handbollen (egentligen är det i Örsundsbro men nu var det Bålsta). Första tio minuterna så visste vi inte vad vi höll på med.Nästan inget funkade. Men sen efter de tio minuterna så började vi komma igång. Men det var för segt.




I andra halvlek så fick jag stå i mål (är målvakt som jag säkert nämnt tidigare) och hade memorerat var alla motståndarna sköt så jag ställde mig där och räddade många bollar. Jag räddade även en straff. Jag var verkligen på "hugget" under hela 25 minuterna.Och när slutsignalen ljöd så hade jag bara släppt in 10 bollar.Den andra släppte in 9 men jag tycker egentligen inte att resultaten spelar roll nånsin.Och alla tjejer spelade mycket bättre under andra halvlek. Vi förlorade matchen men vi kunde ha vunnit om vi spelade bra de första tio minuterna i första halvlek.




Efter att ha duschat och släppt av Emma och Anders L så åkte pappa och jag ut till hundklubben för att se mamma träna Agility med Lexus.Han var väldigt trött eftersom de hade hållit på i ca fem timmar. Men jag fick se lite bra prestation. Sen skulle pappa och jag hämta brorsan vid golfbanan,och sen fick jag nästan sitta där i 45 minuter på att pappa skulle hämta han.Då när han kom tillbaka så hade han ingen David med sig.Han sa att David hade ingen koll på när han skulle hämtas.Just då var de på banan och skulle sen grilla osv...Så onödig tid gick till spillo. Men vi hade gott om tid,vi hade inget som väntade oss. Så pappa och jag åkte och handlade middag,ikväll blev det ryggbiff med potatiskroketter och bearnaisesås,åh så gott det är:P




Imorgon ska jag spela med damlaget som ska till Hallstavik och möta Hallsta.Får lite sovmorgon iaf.Vi ska inte samlas förrän vid två så jag säger bara "Jippi".




Nu ska jag ta det lite lugnt resten av kvällen med lite "Svensson Svensson" på tv och kanske nåt mer. I alla fall så menar jag med att ta det lite lugnt resten av kvällen med att man "går ner i varv" tills imorgon. 





Ha en bra lördagskväll!


Kramar från Malin






Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards