Alla inlägg den 15 september 2008

Av Malin - 15 september 2008 19:30

Idag så var det skoldags igen...matte stod först på listan med en vikarie som hette Stefan,matteläraren var tjänstledig pga en okänd anledning.Då hade man Diagnos som jag helt glömt bort att vi hade idag så jag hade inte hunnit repetera hela grundkursen innan.Men jag försökte så gott jag kunde och det gick rätt bra.




Sen hade vi projekt,och jag kände mig lite stressad med tanke på att mitt arbete ska vara klart liksom resten av gruppens arbete om två veckor...Men vi fick lite hjälp av min mentor att komma igång...vi fick göra en planering över vad vi ska göra under varje gång.Det fick de andra göra också.Så det är bra att ha en planering att följa så att man inte är helt arbetslös.




Sen hade vi lunch.Idag var det makaronipudding +  kockens födelsedag så min Svenska/SO - lärare ropade på honom och så möttes han av födelsedagssång.




Sen hade jag Svenska.Som vanligt höll vi på med samhällsekonomi.Känner att jag fattar knappt nånting alls.Men man får väl försöka hänga med ändå.Det är ju som sagt nationella prov i vår.




På vägen hem så fick jag sällskap med en kompis från sjuan.När vi kommit en bit så såg jag mamma komma körande i bilen,hon tänkte hämta mig plus skjutsa hem min kompis på vägen...Puss puss mamma,då slapp man frysa i 12 graders kyla och du räddade oss < 3




När vi kom hem så vilade jag en stund innan jag fortsatte min lilla grovstädning av garderoben genom att stryka kläderna (då slipper man doften av gammal nytvättade och torra kläder).Grovstädning? Va!? Håller du på med ett så stort projekt? Ja,har visserligen inte sagt det tidigare men nu vet ni vad jag sysslar med hemma än att bara sitta vid datorn. Sen fick jag våfflor till middag.Asså jag kommer nästan inte ihåg när jag åt våfflor sist.Det var väldigt längesen iaf.Hade nästan glömt bort smaken.




Sen föreslog mamma att jag skulle följa med ut till hundklubben och träna våra hundar Core (uttalas Kåre) och Lexus.Mest skulle jag träna Lexus för att jag ska hjälpa mamma lite med att träna honom i Agility framöver när jag inte spelar handboll.Så ikväll så åkte vi ut till klubben och tränade lite.Sen fick jag träna Lexus medan mamma tränade Core i dressyr (asså dressyr utan hinder eller nåt annat).Sen fick jag "redovisa" för mamma vad jag har tränat Lexus på tex slalom,däck och bord.




Sen åkte mamma och jag och tankade bilen,då vi hälsade på pappa som stod bakom kassan (han jobbar på macken ibland,som ett andrajobb) och fick honom att betala tankningen moahahaha.Vi nästan rånade eller bedrog pappa där moahaha.




Nu sitter jag här och småkollar lite då och då på premiärmatchen i Elitserien (i ishockey om ingen vet det) mellan HV71 och Frölunda.Just nu står det 1-1 och jag hoppas att Frölunda vinner!!!




Heja Frölunda!




Kramar från agilitytränaren Malin





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards