Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Malin - 17 juli 2009 23:20

Trots att det är sommarlov så är helgerna ändå allra roligast! Då brukar det visas intressanta filmer på tv-kanalerna och man kan njuta av kvällen framför tv:n med lite snacks, kanske? Jag ska i alla fall inte vara hemma i soffan med lite snacks,utan jag ska sitta i en biosalong med mina två kusiner med snacks istället:P Och innan dess så ska vi äta mat på stan och kanske kolla i olika affärer. Det var deras lilla födelsedagspresent till lilla mig som fyllde år i april(XD). Bio och restaurang och dem bjuder på det.  Så äntligen har vi lyckats planera in det på en dag vi kan alla tre, det vill säga imorgon. Innan dess så ska jag nog inte göra något.



Idag så var jag först på elljusspåret med pappsen och joggade våran runda. Sen så åkte han iväg till jobbet. Jag duschade och satte mig i vardagsrummet och hade inget att göra så jag gjorde det som snart börjar bli en vana efter joggingturen,kolla på en film. Mamma,som hade jobbat natt,vaknade vid tolvtiden,sen åkte vi till mormor och morfar och hjälpte dem att klyva resten av den enorma last med stora trädbitar som skulle bli ved. Under den tiden vi var hos mormor och morfar så åt jag blåbär första gången på hela sommaren,och jag åt det två gånger. Först så hade jag mjölk till blåbären,och sen kom det fler besökare så mormor tog fram blåbären igen,och så åt vi glass istället för mjölk till blåbären. När klockan närmade sig middagstid så kom min morbror och hans familj dit och vi åt grillad mat till middag. Sen åkte vi hem,eftersom brorsan var hemma. Sen dess så har jag tagit det väldigt lugnt.



Natten till igår så kunde jag verkligen inte somna,jag la mig vid midnatt och försökte somna,jag var liiite trött så jag trodde att jag skulle somna så småningom. Och enligt min mening så var det inte så småningom.Jag somnade äntligen vid halv fyra!!!! Och jag skulle upp vid sju för att jogga med pappsen innan han skulle iväg och jobba. Så jag var lite seg när jag vaknade. Men det ordnade sig i alla fall. Jag utnyttjade min energi,genom att städa hela våran Skoda,det tog ganska lång tid. Bilen var väldigt smutsig inuti så det var bara att ta i hårdhandskarna...Men det blev rent. Jag somnade i alla fall natten till idag vid midnatt när jag la mig,så det märktes att jag var trött.



Kram och puss på er!


/ Malin

Ovido - Quiz & Flashcards