Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Malin - 13 juli 2009 18:40

Psst,kolla in mitt nya utseende på min blogg. Efter dagens inlägg så tröttnade jag lite på min gamla utseende på bloggen,så jag ändrade den. Fräckt utseende va? XD


Av Malin - 13 juli 2009 17:27

Det värsta med att ha sommarlov är när har det dötrist och har ingen lust att göra något. Mamma och pappa jobbar denna vecka.Igår skrev jag en liten lista på vad man kunde göra hemma om man inte vet vad man ska göra,men den blev i stort sett meningslöst för nästan alla punkter på denna lista innebar städning...Jag kan vara riktigt noggrann med att städa på städområdet när jag väl har börjat. Och då vet inte jag hur länge jag håller på. Det tar i alla fall lite extra tid. Det finns vissa fördelar och nackdelar med att jag ska städa hemma.


Fördelar med att jag kan städa hemma:

* Jag sitter inte i någon soffa och glor in i någon vägg eller något annat,utan rör på mig.


* Det blir mer rent hemma hos oss.


* Man får mer ordning på städområdet när jag har städat klart.


Nackdelar med att jag kan städa hemma:

* Det tar en viss oberäknad tid,man vet inte hur lång tid det tar.


* Det går åt en mängd energi,man blir helt slut efter att man har städat klart (de flesta skulle nog ta det som en positiv grej,all slit ger bra resultat)




Det finns inte så mycket annat att göra,nu när jag tänker efter. Förra året så var jag bortrest mycket så jag hann inte upptäcka hur tråkigt man kan ha det hemma då. Men idag så har jag gjort något helt annat än att städa. Jag har cyklat ner till byn och gjort lite ärenden. Jag gick förbi Knivstas hushållsaffär och fixade ny kolsyra till våran SodaStream. Och sen var jag till Ica och handlade. Sen så cyklade jag hem,så lite har jag gjort i alla fall. Imorse så vaknade jag vid halv sju för att ta en liten snabb joggingtur på elljusspåret med pappa. Jag som har en hemskt dålig kondis blev inte så trött efteråt. Vi promenerade först en halv kilometer för att gå igång benen.Hade knappt vaknat när vi kom dit.Sen sprang vi resten av slingan.Jag lyckades springa ca en kilometer,så jag var rätt nöjd efteråt. Sen åkte vi förbi Statoil och köpte baguetter till frukosten.Mums! Efter frukosten så satt jag och kollade på film,mina ben var trötta så att jag knappt kunde stå,så därför kollade jag på film. I mitten av filmen så höll jag på att somna,så jag pausade filmen och sov en stund på soffan. Jag var helt däckad under den tiden. Sen satte jag igång filmen igen,sen hade jag mer kraft i benen så att jag kunde duscha i minst 20 minuter...



Längtar tills det blir onsdag,då innebär det att jag ska på bio med familjen och kolla på premiären av den nya Harry Potter-filmen:P Självklart längtar jag tills på lördag också. Då ska jag på bio igenXD Denna gång blir det då med två kusiner:P



Idag kommer syrran hem från Taizé. Hon kommer hem om ca två timmar. Sen dröjer det inte länge förrän hon drar till England på volontärjobb. Jag är van vid att hon åker bort mycket med SKU men nu är hon borta definitivt mycket längre och långsammare. Så jag får väl börja vänja mig vid att hon kommer att vara hundratals mil från mig i X antal månader.



Snart åker jag till Riga på kryssning. Förra året var det kryssning till Tallinn men nu är det alltså Riga. Det var rätt roligt med Tallinn förra året så det blir säkert ännu roligare i Riga nu:P



Kram på er!


/ Malin som har det dötrist just nu... 

Ovido - Quiz & Flashcards