Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Malin - 14 juli 2009 18:08

Idag har dagen varit seg,känns det som. Imorse så sprang jag med pappa vid elljusspåret igen. Denna gång så blev vi förföljda av en katt dem första 50 meter. Innan vi började gå mot stigen som vi skulle springa så gick den fram och smekte sig mot våra ben flera gånger. Först smekte den på mina ben en gång,sen en gång på pappas,och sen gick den tillbaka och så fortsatte det minst tre gånger innan vi rörde oss mot stigen. Sen skulle den stå framför mig hela tiden så fort jag tog ett steg. Jag flyttade mig ett steg åt sidan hela tiden men den gav sig inte. Men efter ca 50 meter så gav den upp och stannade kvar på stigen och började jama vilt. Men vi fortsatte på stigen och började jogga våran runda.




Sen åkte vi hem och upptäckte ett mysterium. Mamma hade jobbat under natten och skulle vara hemma när vi kom hem. Men bilen stod inte på parkeringen. Sen när vi kom till våran ytterdörr så var den låst,och det var den inte när vi åkte hemifrån,med tanke på att man hade syskonen hemma. Sen så när vi kom in i huset så var inte hundarna hemma. Så slutsatsen blev att mamma hade tagit med dem på en liten utflykt. Ho hade tagit med dem ut till hundklubben där mamma går på kurs med våran Flatcoater Retriever-hund Core...



Jag satte mig i vardagsrummet med frukost och satte igång en film. Sen sov jag på soffan en stund. Sen skulle brorsan titta på en film som vi hyrde. Jag fastnade kvar där. Först var det tänkt att jag skulle bara titta en stund och sen gå och duscha. Men jag blev kvar hela filmen...varför var brorsan sååå tvungen att sätta igång filmen...?  Sen så kollade jag på en annan film och sen så började jag mitt stora projekt med att städa mitt rum. Kom inte så speciellt långt med det och orkar nog inte med att fortsätta med det ikväll. Men jag lyckades städa vid min säng litegrann och så städade jag vid området runt min TV. Så lite har jag gjort. Sen vet man inte var man ska fortsätta någonstans. Mitt rum är en enda röra. En sak som är säkert är att jag ska städa min garderob sist. Den ska tömmas på alla kläder som jag inte kan ha eller vill behålla.



Imorgon så ska jag på bio med mamma och syskonen. Vi ska se på preimären av Harry Potter och Halvblodsprinsen som vi har väntat länge på att få se.


Kram på er!

/ Maaaalin

Ovido - Quiz & Flashcards