Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Söndag den 17:e

Av Malin - 17 maj 2009 18:18

Igår så var jag först på den årliga Knivsta marknad,i den varma solen. Jag gick tillsammans med min syster och vi hittade en hel del men fick försöka spara så mycket pengar som möjligt,vi skulle till stan efteråt så vi behövde spara pengar till mat,tåg- och teater-biljetter. Vid två-tiden så hann vi köpa marknadsgodis lite hastigt innan vi fick rusa till tåget. Vem orkar vänta en halvtimme på nästa tåg i den varma solen? Inte vi, i alla fall. Så vi rusade till tåget och kom precis då tåget kom in på stationen,snacka om tajmingXD



Sen gick vi till Reginateatern,där det var stängt när vi kom,men de skulle öppna en kvart senare så vi höll oss i närheten. Sen när det väl hade öppnat så köpte vi biljetter till Bolandsgymnasiets musikal som hette "Urinetown". Den var riktigt braXD

Under den tiden som vi var där,så hade ju syrran några av sina "kontakter" där på teatern,så vi blev kvar där ett tag efteråt (hon går på samma gymnasie som dem som gjorde musikalen dvs elever).



När musikalen var slut så var vi inte så hungriga som vi trodde att vi skulle vara,så vi tog tåget hem igen. Där mötte Karro en annan bekant. Jag räknade inte hur många personer vi träffade totalt som kände Karro. Jag kände typ ingen av dem. Typ bara en...



Sen satt jag uppe hela kvällen och tittade på ESC hela kvällen. Jag tyckte att Norges bidrag var riktigt bra men att de inte skulle vinna,och inte så överlägset...Men dem förtjänade att vinna.Roligt att något annat land skrällde i år.



Idag har jag bara varit lat typ... Jag städade lite grann iaf. Sen satt jag och kollade på film. Imorgon börjar skolan igen as usual,skönt att det bara är tre skoldagar den här veckan=D



Kramar och pussar från Malin




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 februari 2014 20:58

Har nu varit lite off. Har varit mycket med jobb och annat.    Ligger nu i sängen. Rätt matt efter jobbet. Men det var en rolig arbetsdag. Man hann med mycket under dagen och när man för en gång skull mådde okej så blir man bara glad över att ha ...

Av Malin - 2 januari 2014 23:53

Nytt år,nya möjligheter brukar man typ säga...   2013 var ett riktigt skitår för mig. Nästan det enda positiva var att jag fick ett deltidsjobb på Arlanda. Sen har man bara famlat i mörker efter ett ljussken. Den har synts vid några tillfällen, m...

Av Malin - 17 maj 2013 00:24

Ja ni läste rätt. Efter nästan ett år med innehåll av arbetslöshet, kortare kompetensutbildning och praktikplatser så har jag äntligen fått ett deltidsjobb med lön. Detta är då på Max på Arlanda. Kortare utbildning om en vecka,sen får jag förhoppning...

Av Malin - 4 april 2013 21:37

I tisdags fyllde jag 20 år. Men det riktiga partajet varade under måndagen på ett så kallat öppet hus. Pappa fyllde 50 i lördags så därför hade vi lite extra firande. På hans födelsedag visste han inte alls vad vi hade planerat. Vi lät allt vara...

Av Malin - 3 februari 2013 19:56

Ja nu har februari kommit... Mycket händer på en månad. Fick praktikplats på ett av Uppsalas 4 Stadiumbutiker. Börjar min fyra veckors praktik där i slutet av februari.    Efter nyår bestämde jag mig för att byta klubbadress i jakt på få speltid,...

Ovido - Quiz & Flashcards