Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Helgen är slut! =(

Av Malin - 7 februari 2010 21:52

Varför måste helgen vara så kort???

 

Helgen har gått väldigt fort. Igår var vi först inne i Uppsala för att hämta våran nya bil! En Saab 9.5 som är en miljöbil. Man kan både tanka etanol och vanlig bensin i den. Självklart ska vi försöka tanka bilen med etanol så mycket så möjligt. Man vill ju tänka på miljön. I tisdags bestämde vi oss för den efter att vi hade varit inne i affären under dagen och även provkörde den. Vi tittade även då in på BIVA och kollade hur vår förra bil såg ut efter krocken. Man såg inte så mycket av den eftersom det var en massa snö på den (den stod utomhus) men jag såg ramen på framrutan att den var lite intryckt. Och så såg man backspeglarna som var helt platta efter volten. Först då insåg jag helt att vi hade riktigt tur att vi klarade oss oskadda. Jag har liksom tänkt förut att vi kunde ha skadat oss riktigt illa,men inte helt insett det.

 

Efter att vi hämtat bilen åkte vi till mormor och morfar för att förvara Saabens sommardäck bland Volvons sommardäck. Vi åt lunch och sen var vi tvungna att åka hem,jag hade då ungefär 2 timmar kvar till samling i Alsikehallen.

 

Just då väntade en revanschmatch mot Skogås. Vi förlorade mot dem på bortaplan i höstas men nu hade vi chansen att ge revansch på hemmaplan. Men ett dåligt första halvlek satte stopp. Skotten satt inte som dem skulle. Först gick det dåligt för mig,men sen sprack det. Det gick bättre för mig och räddade flera bollar. Vi förlorade matchen.

 

Hem efter eftersnacket för att ta en snabb tupplur,och sen tillbaka till hallen. Jag skulle sitta reserv på damseniormatchen mot Spånga. Vi ville ha revansch denna gång,med tanke på att vi ledde efter första halvlek med minst 5 mål förra gången men sen tappade den ledningen och matchen slutade oavgjort. Igår vann vi i alla fall!

 

Idag visste vi inte vad vi skulle göra. Mamma och jag diskuterade redan igår om att vi kanske skulle åka någonstans och leta efter ett par nya boots till mig. Jag vaknade vid 9-tiden,åt frukost och sen bestämde vi oss för att åka och köpa boots i alla fall. Vi åkte till Stinsen och gick igenom Deichmann och Din sko efter ett par boots som inte var för fula,inte hade för hög klack,som har bra sula för mig som går inåt med fötterna och samtidigt ha bra fäste under fötterna,med tanke på att det händer ibland att jag springer till någon buss eller tåg inne i Uppsala,bland trafikanter och ishalka runt byggarbetsplatsen vid stationen där dem bygger resecentrumet.

 

Först var vi besvikna över att vi inte hittade några tillräckligt bra skor,men efter att ha letat igenom Din Sko gick vi in på Deichmann igen och hittade till slut ett par mörkgråa boots som var jättesköna. Så vi köpte dem. Sen råkade vi gå förbi Vila och då ville mamma att vi skulle leta efter en ny vinterjacka till mig. Jag ville såklart ha en ny jacka men var rätt slut i huvudet så hade inte så mycket lust till det. Men vi hittade ingen fin jacka som är till för vintern,men vi letade vidare,men inte efter jackor. Vi stannade kvar i affären. Mamma hittade ett par jeansleggings som hon tyckte att jag skulle prova. Jag var först lite osäker till det,med tanke på att jag inte gillar mina lår som är "biffiga". Men jag provade i alla fall och dem satt bra på mig. Mamma kom in i provrummet med ett par olika snygga långärmade tröjor. Efter ett tag fick vi även hjälp från en expedit. Till slut kom vi ut från affären med en kasse med tre tröjor (en av dem var kortärmad,men jäkligt snygg!) och ett par jeansleggings. Lite fynd fick man i alla fall!

 

Imorgon är det träning och skola.

 

/ Malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 februari 2014 20:58

Har nu varit lite off. Har varit mycket med jobb och annat.    Ligger nu i sängen. Rätt matt efter jobbet. Men det var en rolig arbetsdag. Man hann med mycket under dagen och när man för en gång skull mådde okej så blir man bara glad över att ha ...

Av Malin - 2 januari 2014 23:53

Nytt år,nya möjligheter brukar man typ säga...   2013 var ett riktigt skitår för mig. Nästan det enda positiva var att jag fick ett deltidsjobb på Arlanda. Sen har man bara famlat i mörker efter ett ljussken. Den har synts vid några tillfällen, m...

Av Malin - 17 maj 2013 00:24

Ja ni läste rätt. Efter nästan ett år med innehåll av arbetslöshet, kortare kompetensutbildning och praktikplatser så har jag äntligen fått ett deltidsjobb med lön. Detta är då på Max på Arlanda. Kortare utbildning om en vecka,sen får jag förhoppning...

Av Malin - 4 april 2013 21:37

I tisdags fyllde jag 20 år. Men det riktiga partajet varade under måndagen på ett så kallat öppet hus. Pappa fyllde 50 i lördags så därför hade vi lite extra firande. På hans födelsedag visste han inte alls vad vi hade planerat. Vi lät allt vara...

Av Malin - 3 februari 2013 19:56

Ja nu har februari kommit... Mycket händer på en månad. Fick praktikplats på ett av Uppsalas 4 Stadiumbutiker. Börjar min fyra veckors praktik där i slutet av februari.    Efter nyår bestämde jag mig för att byta klubbadress i jakt på få speltid,...

Ovido - Quiz & Flashcards