Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Malin - 1 augusti 2009 11:42

Sen jag kom hem från Riga i torsdags så har jag mest bara latat mig,har liksom suttit någonstans och tänkt hela tiden "Jag måste skriva på bloggen om mina "äventyr" i Riga,jag måste! Men det har inte blivit av ännu,så jag måste typ göra det nu,annars blir jag galen!!!!!



Vi kom dit på onsdagsmorgonen,i soligt väder. Det var ca 25 grader ute,smart nog var jag som hade ett par vanliga jeans,istället för trekvarts-jeansen som jag hade i min väska som stod i hytten!!! Men vi höll oss rätt mycket i skuggan så jag klarade mig. Vi tog spårvagnen ca två stationer bort. Det var rätt billigt att åka den. En Latz (lettiska valutan) är ca 16 svenska kronor. Att ta spårvagnen två stationer kostade MINDRE än en Latz,så det var rätt billigt. Vi vandrade omkring litegrann på en marknad som hade mycket frukt och grönt. Det fanns inte så mycket till intresse för mig men jag lyckades hitta ett bälte som var lite billigare än dem bälten jag har köpt i Sverige hittills. Efter ca fyra timmar så började det bli dags för att ta sig tillbaka till kryssningsbåten för returresan,men söstra mi ville vara kvar en timme till på stan,så vi skildes åt. När vi möttes senare på båten så fick jag reda på att hon hade gjort lettiska samhället en tjänst: Hon stoppade en cykeltjuv! Han stod där mitt på stan och höll på att klippa upp ett lås som var bundna till TVÅ cyklar,ingen annan reagerade på det, så syrran gick fram och frågade vad han gjorde! Han blev skitskraj och sprang iväg. Så jag säger bara: "Syrran,du gjorde lettiska samhället en tjänst,nu är dem skyldiga dig en gentjänstXD". Och till alla som var på stan och bara gick förbi cykeltjuven: "Skäms på er! Ni borde bry er mer om vad som händer i eran huvudstad!" Annars så var det är fin stad.




Vi kom hem på torsdagsförmiddagen, först så fick vi kämpa oss fram för att ta oss igenom tullen i den varma väntrummet,morsan väntade på oss utanför. Sen lyckades vi ta oss igenom efter ca 30 minuter.



Efter det så var jag hemma och slöade. På kvällen kom en av mammas väninnor med hennes dotter och hälsade på med deras hund Molly.



Igår så satt jag först och kollade på TV och sen så gjorde jag ett litet städryck och städade diskbänken och lite i badrummet. På kvällen så var jag i Vikingahallen i Märsta och kollade på Scandinavian Open Champion,där tjejer födda 90/91 spelade för sitt land, som var antingen Danmark,Norge,Finland eller Sverige. Först så var det en match mellan Danmark och Norge. Danmark vann. Sen så var det Sverige mot Finland. Sverige vann! Efter det så åkte vi hem,och så var jag uppe till ca halv ett.




Idag så har jag inte gjort så mycket. Ska försöka göra ännu ett ryck i städning och sen så ska jag kolla på filmen "Snuten i Hollywood" som visas på fyran ikväll. Det var ett tag sen jag såg den,så det börjar bli dags,den är ju trots allt en rätt rolig actionkomedi. Eddie Murphy är verkligen bra i huvudrollen.




Kram på er!



/ Malin eller rättare sagt "latmasken" 

Ovido - Quiz & Flashcards