Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Söndag kväll

Av Malin - 15 mars 2009 18:35

Igår spelade jag först en match med A-flickorna och sen en match med U-laget. Första matchen gick bra. Vi tog emot Vallentuna denna dag i Alsikehallen för att möta dem i seriematch.Det gick väldigt bra för oss.Vi spelade en av våra bästa matcher på hela säsongen och vi vann med 23-8. Jag släppte in bara ett mål. Både jag och den andra målvakten räddade varsin straff,vilket vi var förstås väldigt nöjda över.




Sen åkte jag iväg med U-laget till Rimbo. Vi hade bara två avbytare då. Några från A-flickorna skulle vara med,men de var verkligen helt slut efter förra matchen. Så det fick bli jag och minst två från A-flickorna som följde med. Den matchen kämpade vi på bra. Men vi förlorade den matchen.För mig så funkade det väldigt dåligt. Jag tog en snabb dusch,fick skjuts hem, och plockade undan lite för våran melodifestivalkväll. Jag satt mest vid datorn när de spelade igenom låtarna men sen gick jag in och tittade på poängutdelningen. Jag var verkligen orolig för att Caroline Af Ugglas hade så bra poäng.Jag avskyr hennes bidrag så jag bara hoppades att Alcazar och E.M.D skulle få mer tolvpoängare. Vad roligt att Soran Ismail (som är från Knivsta!!!!) var en av dem som presenterade "delrösterna". Och så när det var dags för de höga poängen så var jag såååå nervös.Jag avskydde den som mest när det var sista höga poängen. Jag ville verkligen INTE att Caroline Af Ugglas skulle vinna. Och till slut så vann ju Malena=D Tja,den var ju rätt okej,hellre att hon vann än Caroline Af Ugglas. Sen gick jag och la mig.Hade samling dagen efter vid kl 08.00 för DM (distriktsmästerskap) i Enköping.




Idag vaknade jag i rätt god tid så att jag kunde vakna i lugn takt.Jag åt frukost och gjorde mig i ordning. Sen åkte vi till Enköping och hade DM i handbollen. Första matchen var mot Hallsta och den matchen spelade vi rätt bra. För mig så gick det rätt så bra också. Efter den matchen så hade vi två matcher till. Och de var mot Skånela och Lagunda. Båda dem matcherna förlorade vi. Det innebar att vi åkte ut. Jag var verkligen nere efter de förlusterna. Inget funkade för mig på dem matcherna. Fattar ingenting. Man vill ju vara bra,aldrig dålig. Men som jag alltid har sagt.Man kan inte vara bra alla matcher. Så det var bara att sura igenom de två matcherna i fem minuter och sen titta på A-pojkarnas match.




Sen åkte pappa och jag först till Hälsohuset för att släppa av en av mina tränare och hennes dotter och sen åkte vi till Alsikehallen,där brorsan spelade innebandy. Där fick jag se två snabba mål från motståndarna,vilket betyder att Davids lag förlorade. Synd att ni förlorade,lillebror...




Direkt efter matchen så åkte mamma och jag hem. Sen dess har jag inte gjort så mycket. Nu sitter jag här och typ halvsover.Jag är fortfarande helt slut efter DM. Höll på att somna i bilen flera gånger när vi var på väg hem från Enköping. Nu ska jag äta en sen middag,hihi.




Kramar och pussar från Malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 februari 2014 20:58

Har nu varit lite off. Har varit mycket med jobb och annat.    Ligger nu i sängen. Rätt matt efter jobbet. Men det var en rolig arbetsdag. Man hann med mycket under dagen och när man för en gång skull mådde okej så blir man bara glad över att ha ...

Av Malin - 2 januari 2014 23:53

Nytt år,nya möjligheter brukar man typ säga...   2013 var ett riktigt skitår för mig. Nästan det enda positiva var att jag fick ett deltidsjobb på Arlanda. Sen har man bara famlat i mörker efter ett ljussken. Den har synts vid några tillfällen, m...

Av Malin - 17 maj 2013 00:24

Ja ni läste rätt. Efter nästan ett år med innehåll av arbetslöshet, kortare kompetensutbildning och praktikplatser så har jag äntligen fått ett deltidsjobb med lön. Detta är då på Max på Arlanda. Kortare utbildning om en vecka,sen får jag förhoppning...

Av Malin - 4 april 2013 21:37

I tisdags fyllde jag 20 år. Men det riktiga partajet varade under måndagen på ett så kallat öppet hus. Pappa fyllde 50 i lördags så därför hade vi lite extra firande. På hans födelsedag visste han inte alls vad vi hade planerat. Vi lät allt vara...

Av Malin - 3 februari 2013 19:56

Ja nu har februari kommit... Mycket händer på en månad. Fick praktikplats på ett av Uppsalas 4 Stadiumbutiker. Börjar min fyra veckors praktik där i slutet av februari.    Efter nyår bestämde jag mig för att byta klubbadress i jakt på få speltid,...

Ovido - Quiz & Flashcards