Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Ledig imorgon!

Av Malin - 29 april 2010 22:27

Från och med imorgon så är det vår! Valborgsmässoafton! Kungens födelsedag! Snön ska vara borta,vilket det i princip är förutom den stora snövallen i Ängby Park som jag går förbi varje skoldag...Mamma och brorsan åker till England för att hälsa på min syster imorgon tillsammans med min morbror,moster och två kusiner. Imorgon när jag vaknar så är dem troligen på planet. Förutom att jag har hela huset för mig själv ända till kl 18 så är jag ledig från skolan pga just Valborg. Jag och pappa ska efter kl 18 äta middag på den grekiska restaurangen i hemorten tillsammans med farmor,farfar,farbror och kusin. Under dagen ska jag nog mest städa (finns inget annat att göra,och dessutom behövs det!).

 

Under lördagen ska pappa jobba på Statoil i hemorten (han är någon slags inhoppare dvs jobbar där när dem behöver personal). Så jag blir hemma själv hela dagen också. Städa är huvudämnet typ...

 

Söndag: Pappa ska på möte,jag blir nog hemma den dagen också. Men sen ska vi försöka hitta på något.

 

 

Annars rullar livet på som vanligt. Förutom att jag gör något slags rekord. Igår åt jag middag tillsammans med damlaget på den grekiska restaurangen som jag ska äta på imorgon också. Så jag äter på samma restaurang två gånger på samma vecka. I och för sig så är restaurangen nästan den enda restaurangen i hemorten förutom dem miljoner många pizzeriorna i våran lilla hemort. Jag har tappat räkningen på hur många det finns.

 

Idag har det varit mest deg. Gick som en zombie i skolan på förmiddagen,helt slut i huvudet,huvudvärk och inte helt pigg. Men vaknade till sen. På gympan så spelade jag min kära barndomssport badminton för full rulle. Vi körde till och med turnering där vi var tre stycken i varje lag. Jag var med mina kompisar Linnea och Lowisa. Det gick rätt så bra för oss.

Kom hem vid kl 15 och degade mest sen dess. Jag fixade middagen och färgat mammas hår. Jag är så duktig idagXD

 

 

Kram från Malin

 

 

 
 
Ingen bild

WuuT?!

2 maj 2010 16:03

varför inte bara skriva grekens så man slipper skämmas?

 
Ingen bild

Malin (the owner)

9 maj 2010 13:01

Vem är du???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 februari 2014 20:58

Har nu varit lite off. Har varit mycket med jobb och annat.    Ligger nu i sängen. Rätt matt efter jobbet. Men det var en rolig arbetsdag. Man hann med mycket under dagen och när man för en gång skull mådde okej så blir man bara glad över att ha ...

Av Malin - 2 januari 2014 23:53

Nytt år,nya möjligheter brukar man typ säga...   2013 var ett riktigt skitår för mig. Nästan det enda positiva var att jag fick ett deltidsjobb på Arlanda. Sen har man bara famlat i mörker efter ett ljussken. Den har synts vid några tillfällen, m...

Av Malin - 17 maj 2013 00:24

Ja ni läste rätt. Efter nästan ett år med innehåll av arbetslöshet, kortare kompetensutbildning och praktikplatser så har jag äntligen fått ett deltidsjobb med lön. Detta är då på Max på Arlanda. Kortare utbildning om en vecka,sen får jag förhoppning...

Av Malin - 4 april 2013 21:37

I tisdags fyllde jag 20 år. Men det riktiga partajet varade under måndagen på ett så kallat öppet hus. Pappa fyllde 50 i lördags så därför hade vi lite extra firande. På hans födelsedag visste han inte alls vad vi hade planerat. Vi lät allt vara...

Av Malin - 3 februari 2013 19:56

Ja nu har februari kommit... Mycket händer på en månad. Fick praktikplats på ett av Uppsalas 4 Stadiumbutiker. Börjar min fyra veckors praktik där i slutet av februari.    Efter nyår bestämde jag mig för att byta klubbadress i jakt på få speltid,...

Ovido - Quiz & Flashcards