Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Härligt tjejer!

Av Malin - 23 januari 2010 10:25

Det mest sjuka har skett under säsongen. U-laget har vunnit mot två av serieledarna på hemmaplan. Och ändå så spelar vi INTE bra mot dem på bortaplan. Men på hemmaplan är vi tydligen vassare! Först vann vi mot de dåvarande serieledarna Hallsta före juluppehållet. Igår mötte vi Notlob (Bolton) på hemmaplan. I halvlek låg vi under med ett mål. Vi vände och vann med fyra mål!!! Helt sjukt att vi vinner mot serieledarna på hemmaplan! Och jag var med och spelade båda matcherna.Just nu ligger U-laget trea i serien.

 

Idag ska A-laget möta HF SIF (Skånela). Jag är kallad till den matchen. Så idag blir det Alsikehallen igen.

Jag vaknade vid halv tio idag,och upptäckte att ingen var hemma förutom the dogs. Antar att mamma och pappa är och lämnar tillbaka hyrbilen som vi har lånat i några dagar. Varför ska älgen göra så att vi kvaddar bilen,just den veckan vi behövde två bilar?! Varför var den tvungen att göra så överhuvudtaget?! Jag har nästan slutat tänkt på det men det tar nog ett tag till...Bilen är fortfarande på verkstaden och försäkringsbolaget har inte kommit med besked om dem ska ge försäkringspengar till oss för ersättning eller reparering av bilen. Det är en del materiella skador på bilen. Bland annat måste taket bytas...

 

 

Igår fick vi sluta tidigare. Sista lektionen som skulle vara Försäljning och Service sk. Handel blev inställd och vi fick sluta vid kl 13!!! Det var bra,för då kunde jag gå lite längre på stan med Kajsa och Sara. Vi var där i ca 2 timmar och letade efter saker vi behövde. Jag saknade en liten portmonnä eller något liknande som jag kunde ha till mitt skolkort och som passade till mina små jackfickor. Det fick bli en jätteful rosa liten plånbok. Sen saknade jag min lilla håruppsättare som gick sönder av någon anledning (jag hade inte sönder den!), så vi gick till Glitter och köpte en ny. Sitter just nu och har den i håret. Den är jätteskön att ha i håret. Den är som en hårklämma fast i två delar och skaver inte när man lutar bak huvudet mot soffan eller nåt annat.

 

Nu ska jag försöka sätta fart och piggna till.

 

 

Kram från Malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 februari 2014 20:58

Har nu varit lite off. Har varit mycket med jobb och annat.    Ligger nu i sängen. Rätt matt efter jobbet. Men det var en rolig arbetsdag. Man hann med mycket under dagen och när man för en gång skull mådde okej så blir man bara glad över att ha ...

Av Malin - 2 januari 2014 23:53

Nytt år,nya möjligheter brukar man typ säga...   2013 var ett riktigt skitår för mig. Nästan det enda positiva var att jag fick ett deltidsjobb på Arlanda. Sen har man bara famlat i mörker efter ett ljussken. Den har synts vid några tillfällen, m...

Av Malin - 17 maj 2013 00:24

Ja ni läste rätt. Efter nästan ett år med innehåll av arbetslöshet, kortare kompetensutbildning och praktikplatser så har jag äntligen fått ett deltidsjobb med lön. Detta är då på Max på Arlanda. Kortare utbildning om en vecka,sen får jag förhoppning...

Av Malin - 4 april 2013 21:37

I tisdags fyllde jag 20 år. Men det riktiga partajet varade under måndagen på ett så kallat öppet hus. Pappa fyllde 50 i lördags så därför hade vi lite extra firande. På hans födelsedag visste han inte alls vad vi hade planerat. Vi lät allt vara...

Av Malin - 3 februari 2013 19:56

Ja nu har februari kommit... Mycket händer på en månad. Fick praktikplats på ett av Uppsalas 4 Stadiumbutiker. Börjar min fyra veckors praktik där i slutet av februari.    Efter nyår bestämde jag mig för att byta klubbadress i jakt på få speltid,...

Ovido - Quiz & Flashcards