Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Bilolycka!!!!!!!!

Av Malin - 21 januari 2010 12:42

Det har hänt en massa saker sen sist jag skrev! 

 

Förra torsdagen var jag i Hallstavik och spelade u-lagsmatch mot Hallsta. Vi spelade skitdåligt i första och förlorade pga det!

 

På vägen hem så åkte en tjej med mamma och mig. Precis i slutändan av skogsområdet och E4:an,precis utanför Knivsta,så dyker det plötsligt upp en älg 20 meter framför oss! Mamma försökte bromsa men det var halt och vi hann inte stanna förrän det var för sent. Älgen krossade framrutan på mammas sida. Tyngden av älgen gjorde att vi gjorde en halv u-sväng och hamnade på andra vägbanan. Därefter hamnade vi i diket och voltade en trekvarts varv! Mamma fick småsår i pannan,annars var vi helt oskadda!!!!! Helt sjukt! Bilar stannade direkt och hjälpte oss ut ur bilen genom framrutan. Jag var rätt chockad efter två-tre minuter och började skaka. Fem minuter senare kom brandkåren och räddningstjänsten. De gav oss nackkragar och filtar. Jag satt bara i diket och skakade,annars var jag helt okej. Pappa kom dit med brorsan när han fick höra vad som hänt och så kom ambulanser och polisen. Brandmännen och räddningstjänsten fick hjälpa mig upp på mina skakiga ben och upp från diket. Ambulansen tog över och vi fick åka in som en säkerhetsåtgärd. Läkarna hittade inget som var påverkat av olyckan och vi fick åka hem efter att mammas panna blivit rengjord.

 

Vi kom hem vid midnatt och jag slutade att skaka då. Mamma och jag fick ta en dusch för att bli av med allt älghår och glas-splitter. Jag fick älghår i munnen och spottade ut det när vi satt i bilen. Tvi!

Jag gick och la mig vid två-tiden och gick upp vid kl 6 igen för skolan. Jag mådde rätt bra ändå,fast jag kände ett enormt sug i magen. Jag kunde verkligen inte tro att det hände,och att vi klarade oss helskinnade!

 

Jag har knappt kommit över det ännu men är på god väg. Jag spelade matcher i helgen och det gick väldigt bra för mig,trots olyckan.

 

 

Imorgon är det match igen mot Bolton med U-laget. 

 

Just nu är det håltimme,men ska dra till gympan strax tillsammans med den nya klasskamraten Rebecka,som jag och mina kompisar har blivit kompis med! Hon är en bra kompis! 

 

 

Kram från Malin! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 februari 2014 20:58

Har nu varit lite off. Har varit mycket med jobb och annat.    Ligger nu i sängen. Rätt matt efter jobbet. Men det var en rolig arbetsdag. Man hann med mycket under dagen och när man för en gång skull mådde okej så blir man bara glad över att ha ...

Av Malin - 2 januari 2014 23:53

Nytt år,nya möjligheter brukar man typ säga...   2013 var ett riktigt skitår för mig. Nästan det enda positiva var att jag fick ett deltidsjobb på Arlanda. Sen har man bara famlat i mörker efter ett ljussken. Den har synts vid några tillfällen, m...

Av Malin - 17 maj 2013 00:24

Ja ni läste rätt. Efter nästan ett år med innehåll av arbetslöshet, kortare kompetensutbildning och praktikplatser så har jag äntligen fått ett deltidsjobb med lön. Detta är då på Max på Arlanda. Kortare utbildning om en vecka,sen får jag förhoppning...

Av Malin - 4 april 2013 21:37

I tisdags fyllde jag 20 år. Men det riktiga partajet varade under måndagen på ett så kallat öppet hus. Pappa fyllde 50 i lördags så därför hade vi lite extra firande. På hans födelsedag visste han inte alls vad vi hade planerat. Vi lät allt vara...

Av Malin - 3 februari 2013 19:56

Ja nu har februari kommit... Mycket händer på en månad. Fick praktikplats på ett av Uppsalas 4 Stadiumbutiker. Börjar min fyra veckors praktik där i slutet av februari.    Efter nyår bestämde jag mig för att byta klubbadress i jakt på få speltid,...

Ovido - Quiz & Flashcards