Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Summering av Kopparcupen

Av Malin - 6 januari 2010 17:32

I förrgår kom jag hem från Kopparcupen i Falun. Jag åkte inte med bussen tillsammans med dem andra lagen för att jag mådde inte så jättebra. Jag hade ont i huvudet och var alldeles varm i huvudet så jag valde att åka med mamma som hade tagit bilen upp till Falun.

Först så kollade vi på Davids lag som det sorgset tog slut för dem när de förlorade mot Lindesberg. Medan David duschade,gick mamma och jag till FaluKuriren-arenan där P-95 spelade final mot Irsta. Det var ett högt tryck i hallen,massa VIF-spelare som hejade samtidigt som Irsta också hade en liten klunga. Det var en jämn match med till slut så förlorade Vassunda med ett mål! Gud,vad surt för dem!

Efter det så åkte vi hem. David blev sjuk under resan och alla tre var trötta efter dagen. Vi stannade i Gävlebro för att köpa lite förstärkande (kaffe och godis!) och sen kunde vi hålla oss vakna hela vägen hem.

 

Hur har det gått för mitt lag på cupen då?

Detta år blev det sista gången vi åkte dit och spelade. Nästa år är vi för gamla för att spela där,så vi ville få något minnesvärt därifrån: Att vinna cupen! Vi hamnade i en tuff grupp. I den innehöll lagen Hammarby,Malmslätt,Borlänge och Norberg.

 

Först mötte vi Hammarby,som vi har i våran serie. Vi förlorade mot dem i serien senast och vi var rejält revansch-sugna. Vi stred och kämpade och till slut vann vi med två mål!

 

Sen blev det match mot Borlänge. De vann Kopparcupen förra året och vi åkte ut mot dem i Järnvägen cup i Hallsberg för två år sen. Så vi visste att det skulle bli hårt. Vi kämpade väl,men vi förlorade med tre mål.

 

På söndagen spelade vi sista matcherna i gruppen. Först mötte vi Norberg. Det gick rätt bra för oss och vi vann matchen.

 

Sen spelade vi mot Malmslätt och vann den matchen med. Vi kom tvåa i gruppen och även tvåan i gruppen hamnade i A-slutspel så vi hamnade där.

 

På måndagen var det slutspel. Först fick vi möta Huddinges 93:or i kvartsfinalen. Det var en jämn match och vi vann med ett avgörande mål på övertid.

 

Sen fick jag reda på att semifinal-matchen var mot Bollstanäs! Ännu ett lag i våran serie och det lag som jag blev lånad till för snart två år sen! Jag var lite tveksam till hur det skulle gå. De såg matchen mot Huddinge och visste exakt hur vi spelade.

 

Vi ändrade lite detaljer,värmde upp, och var supertaggade!

Från början var det oerhört jämnt, men sen lossnade det för dem och dem vann över oss. Det tog alltså stopp vid semifinalen.

 

 

För mig gick det inte så jättebra under hela cupen. Jag känner att jag är i någon form av svacka. Ingenting funkar som det ska och det gör mig lite bekymrad. jag försöker inte låta det påverka mig men det gjorde det en liten aning. Den bästa matchen jag spelade var mot Malmslätt. Annars gick det inte så jättebra. Men för våran andra målvakt,Jonna,gick det väldigt bra. Hon visade att hon är extra bra på cup-matcher, och att hon verkligen ville till final. Det ville jag också förstås,och jag var också jättetaggad,men hon var bättre. Jag är fortfarande lite deppad över att det inte gick så bra för mig som jag hade hoppats.

Nu väntar Bollstanäs på onsdag igen och då är jag revansch-sugen!!! Även om jag kanske har ont i tänderna,med tanke på att jag har varit hos tandregleringen på morgonen då.

På tisdag börjar skolan igen. Saknar kompisarna men det kommer inte att bli sig likt nu, när bästa Kajsa har slutat i våran klass. Vi ska få en ny tjej i klassen men jag tror inte att det blir sig likt i alla fall. Varför tänker jag så?!

 

 

/ Malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 februari 2014 20:58

Har nu varit lite off. Har varit mycket med jobb och annat.    Ligger nu i sängen. Rätt matt efter jobbet. Men det var en rolig arbetsdag. Man hann med mycket under dagen och när man för en gång skull mådde okej så blir man bara glad över att ha ...

Av Malin - 2 januari 2014 23:53

Nytt år,nya möjligheter brukar man typ säga...   2013 var ett riktigt skitår för mig. Nästan det enda positiva var att jag fick ett deltidsjobb på Arlanda. Sen har man bara famlat i mörker efter ett ljussken. Den har synts vid några tillfällen, m...

Av Malin - 17 maj 2013 00:24

Ja ni läste rätt. Efter nästan ett år med innehåll av arbetslöshet, kortare kompetensutbildning och praktikplatser så har jag äntligen fått ett deltidsjobb med lön. Detta är då på Max på Arlanda. Kortare utbildning om en vecka,sen får jag förhoppning...

Av Malin - 4 april 2013 21:37

I tisdags fyllde jag 20 år. Men det riktiga partajet varade under måndagen på ett så kallat öppet hus. Pappa fyllde 50 i lördags så därför hade vi lite extra firande. På hans födelsedag visste han inte alls vad vi hade planerat. Vi lät allt vara...

Av Malin - 3 februari 2013 19:56

Ja nu har februari kommit... Mycket händer på en månad. Fick praktikplats på ett av Uppsalas 4 Stadiumbutiker. Börjar min fyra veckors praktik där i slutet av februari.    Efter nyår bestämde jag mig för att byta klubbadress i jakt på få speltid,...

Ovido - Quiz & Flashcards