Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Malin - 16 oktober 2009 21:48

Ja,den här veckan har det varit aktivt. I måndags tränade jag,i onsdags gjorde jag packningsarbete med laget på rekordtid. Igår så var jag först i skolan,åkte hem med mamsen,fixade mat,packade duschväska (som jag naturligtvis glömde göra under gårdagen...) ringde mormor och intervjuade henne om en sak som var till en läxa i näringslära. Sen så tog vi oss till lagsamlingen,åkte till Märsta och spelade mot Skånela.

 

Den här gången var vi riktigt taggade och det märktes. Vi tog fram det där jäkla anammet som vi hade mot Enköping i Håtunaleken och körde över Skånela totalt. Vi vann med 12 mål!!! Alla gjorde en riktigt bra match,nästan alla gjorde mål. Och jag fattade inte vad jag höll på med,jag spelade väldigt bra. Jag var inte så jättepigg innan eftersom jag inte hann vila innan samlingen. Men när jag kom ut på planen efter att ha tryckt i mig en banan och pasta så gick det förvånansvärt bra. Och det var många som hejade på oss. Nästan alla hade någon förälder med sig och min damtränare tittade tillsammans med en damspelare som har spelat i Skånela. Man var helt slut efter matchen.

 

 

Idag så var det sista dagen man fick sovmorgon,nu får man inte det på ett bra tag. Jag vaknade halv nio,gick upp,upptäckte att jag hade träningsvärk i rumpan och baksidan av låren (!) när jag skulle nerför trappan och sen sätta mig vid köksbordet.

Jag pluggade extra inför näringslära-provet och halvsprang till tåget (eller sprang och sprang,jag sprang på ett "konstgjort sätt" pga träningsvärken,kunde verkligen inte springa som vanligt). Cykeln stod kvar vid stationen. Gick sedan två lektioner,den sista skulle vara den lektion då provet skulle vara. jag blev klar 25 minuter före lektionens slut,stod och trängdes i mitten av den överfyllda stadsbussen, och åkte tåget hem till Knivsta.

 

Har tagit lugnt sen dess. Har varit förkyld denna vecka så jag var hemma i onsdags,dels för att jag var förkyld och dels för att jag skulle ändå till tandläkaren senare. Men dem ringde på morgonen och sa att tandläkaren var hemma med sjukt barn och att jag inte kunde komma. Shit,jag som verkligen behövde den tiden (jag skulle dra ut minst en tand då). Har tre tänder kvar att dra ut men har bara en tid kvar. Står just nu på standby hos tandläkaren.

 

Min förkylning har lugnat ner sig men den har typ omvandlats till hosta. Jag är fortfarande täppt i näsan men inte lika mycket.

 

 

Imorgon så ska jag spela minst en match. Sen får man se vad som händer.

 

/ Kram från Malin

Ovido - Quiz & Flashcards